کد خبر: ۲۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
جعفری دولت آبادی:
دادستان عمومی و انقلاب تهران مشکل عمده دادسراهای جدید را نبود فضای فیزیکی کافی عنوان کرد و گفت: دادسرای انرژی به طورغیر رسمی تشکیل شد.
 عباس جعفری دولت آبادی عصر امروز /یکشنبه / درحاشیه دومین همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران درجمع خبرنگاران اظهارکرد: دادسرای نفت و دقیق تربگویم دادسرای انرژی که مسائل مربوط به نفت و انرژی را شامل می شود به طور غیر رسمی تشکیل و قضات و سرپرست دادسرا تعیین شدند.
به گفته وی، بخشی از ساختمان نیز آماده است که امیدواریم تا پایان سال جاری به طور رسمی افتتاح شود.
وی درباره تشکیل دادسرای ورزش نیز اظهارکرد: انتظار می رفت کمک های بیشتری برای تشکیل دادسرای ورزش به دادستانی تهران شود.
دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین ازتعیین سرپرست دادسرای پولی و بانکی نیز خبر داد.
جعفری دولت آبادی با بیان اینکه دادسرای انفال و ثروت عمومی با سه قاضی و سرپرست دادسرا تشکیل شده است، گفت: اگرچه این دادسرا به طور رسمی افتتاح نشده اما با قدرت و با سرعت درحال فعالیت است.

** دادستانی به استعلام نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پاسخ داده است 
جعفری دولت آبادی درپاسخ به سووال خبرنگاری که آیا دادستانی تهران نسبت به استعلام نامزدهای انتخابات مجلس دهم پاسخ داده است یا نه ؟ گفت: تا این لحظه به همه استعلام ها پاسخ داده ایم.
دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه تنها پاسخ استعلام ها وظیفه دادستانی است، افزود: بقیه اموربرعهده هیات های نظارت و اجرایی است.
وی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی می تواند در برابر توهین و تخریب از سوی مطبوعات شکایت کند.

**شکایت از مطبوعات دو ظرفیتی است/ مطبوعات در بیان مطالب آزاد هستند 
دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به سووال خبرنگارایرنا مبنی براینکه آیا دادستانی نسبت به اظهارات هفته نامه یالثارات و توهین های این نشریه علیه معاون اول رئیس جمهوری به عنوان مدعی العموم ورود می کند یا نه ؟ اظهارکرد: شکایت از مطبوعات دو ظرفیتی است که بخشی مستلزم شکایت توسط شاکی خصوصی و بخشی نیز مدعی العموم است.
جعفری دولت آبادی ادامه داد: دادستان دربعضی موارد ورود می کند و در برخی موارد نیز ورود نمی کند، اما قانون مطبوعات صراحتا می گوید: «مطبوعات در بیان مطالب آزاد هستند، اما حق توهین و تخریب ندارند».
وی خاطرنشان کرد: اگر در برخی موارد دادستان به عنوان مدعی العموم ورود نکند این عدم ورود به منزله عدم حق شکایت شاکی نخواهد بود و ذینفع می تواند علیه آن نشریه یا آن رسانه شکایت کند.

** دادگاه بابک زنجانی تنها بخش اول پرونده نفتی است
دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به اظهارات قاضی صلواتی مبنی بر اینکه پرونده نفتی ادامه دارد و برخی مسوولان سابق نفتی نیز محاکمه می شوند، گفت: این پرونده بخش های مختلفی داشت که برای یک بخش آن کیفرخواست صادر شده و اکنون موضوع آن در دادگاه مطرح است.
جعفری دولت آبادی با بیان اینکه برخی می گویند این کیفرخواست جامع نیست افزود: شاید با این تعبیر حرف آنها درست باشد ، اما اگر فکر می کنند این پرونده خاتمه پیدا کرده اشتباه است.
وی خاطرنشان کرد: پرونده بابک زنجانی سطوح و جوانب مختلف دارد و افراد مختلف در وزارت نفت و دیگر سازمان هایی که با پرونده بابک زنجانی مرتبط هستند در قسمت دیگر پرونده قرار دارند که بخش دوم در حال تکمیل شدن است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: