کد خبر: ۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
ظهر امروز پرواز 727 ایروان ـ تهران متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان در فرودگاه مهرآباد با مشکل بازنشدن همه چرخ‌هایش مواجه شد که به گفته ناظرین، پس از سه بار دور زدن در حوالی این فرودگاه موفق به فرود شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی؛ این چندمین بار است که هواپیمایی به علت بازنشدن چرخ هایش دچار مشکل شده و از سانحه می‌گریزد اگرچه همیشه کفایت خلبان کافی نیست و باید شانس هم همراهش باشد.
 
بنابر این گزارش، شاهدان در فرودگاه مهرآباد می‌گویند، هواپیمای 727 ایروان ـ تهران متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان بیش از 10 دقیقه در آسمان مهرآباد به علت باز نشدن چرخ‌هایش سرگردان بوده است.
 
به گفته ناظران این در حالی است که پس از دور سوم، تجهیزات برای خالی کردن سوخت هواپیما فراهم می‌شود اما در لحظه آخر چرخ‌های هواپیما باز شده و هواپیما به سلامت فرود می‌آید.
 
این موضوع بسیاری از مسافران را یاد خاطره تلخ سقوط پرواز شماره 7908 هواپیمایی کاسپین که از فرودگاه امام به مقصد ایروان در حرکت بود انداخت.
 
بنابر گزارش، پرواز شماره 7908 هواپیمایی کاسپین یک پرواز تجاری متعلق به هواپیمایی کاسپین بود که از فرودگاه امام خمینی تهران به سمت ایروان در حال پرواز بود ولی در حوالی قزوین سقوط کرد. این هواپیما در حدود ساعت 11:45 صبح 24 تیر 1388 در بین روستاهای فارسیان و جنت‌آباد در بخش مرکزی قزوین دچار سانحه شد و همه 153 مسافر آن به همراه 15 خدمه پرواز کشته شدند.بعدها بسیاری از کارشناسان علت این سانحه را باز نشدن چرخ هواپیما عنوان کردند.
 
این هواپیما 16 دقیقه پس از آنکه از فرودگاه امام برخاست در نزدیکی دشت‌های کشاورزی قزوین با زمین برخورد کرد در این سانحه کلیه 168 سرنشین هواپیما شامل 153 نفر مسافر و پانزده نفر خدمه و کادر پرواز کشته شدند، شدت حادثه به حدی بود که 6 هکتار از اراضی زراعی این منطفه نیز دچار حریق شد. در محل برخورد هواپیما با زمین گودال عظیمی به قطر 60 تا 70 متر ایجاد شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: