کد خبر: ۲۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
وزارت امور خارجه انگلیس مطرح كرد
وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که از گسترش تجارت با ایران در صورت پایبندی تهران به تعهدات خود بر اساس توافقنامه جامع هسته ای که می تواند منجر به لغو تدریجی تحریمهای این کشور شود، حمایت می کند.
 وزارت خارجه انگلیس شامگاه چهارشنبه (نهم دیماه) در گزارشی که مرتبط با مواضع جدید این کشور درباره تجارت با ایران و آخرین توصیه هایش در این باره است، عنوان کرد: دولت انگلیس پیش از این به بخشهای تجاری و مالی کمک کرده است تا بتوانند آمادگی لازم را برای استفاده از مزیت حاصل از فرصتهایی که احتمال می رود با رفع تحریمها در چارچوب توافق هسته ای ایجاد شود، با هدف گسترش مناسبات تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور، به دست آورند.

بنابر اعلام این وزارتخانه، دولت انگلیس همچنان از بخشهای تجاری که درصدد استفاده از فرصتهای تجاری که موضوع تحریمها نیستند، حمایت می کند.
وزارت امور خارجه انگلیس همچنین در این گزارش با بیان این که لغو تحریمهای ایران به صورت مرحله ای صورت می گیرد، افزود: نخستین مرحله آن زمانی به وقوع می پیوندد که تهران به توافق ها و تعهدهای خود براساس توافق وین عمل و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز این مسئله را تایید کند.

این وزارتخانه اضافه کرد: زمان بندی دقیق این مسئله همچنان نامشخص است و می تواند یک هفته یا چند ماه به طول بکشد و این موضوع به سرعت عمل ایران در اجرای توافق وین بستگی دارد.
وزارت امور خارجه انگلیس با اشاره به اقدامهای حمایتی خود از بخشهای تجاری و اقتصادی این کشور برای گسترش همکاری با ایران، گفت: بازگشایی سفارت انگلیس در تهران نقش کلیدی در پیشبرد این مسئله بازی خواهد کرد.

این وزارتخانه در پاسخ به این پرسش که کدام بخشها در نخستین مرحله از کاهش تحریمها علیه ایران، تاثیر خواهند پذیرفت، گفت: بخشهای بانکداری، مالی، بیمه، نفت، گاز و پتروشیمی، کشتیرانی، کشتی سازی و حمل ونقل، طلا و دیگر فلزات گران بها، چاپ اسکناس و ضرب سکه از جمله فعالیتهایی هستند که با برداشته شدن تحریمهای ایران، بیشترین تاثیر را خواهند پذیرفت.
وزارت امور خارجه انگلیس به شرکتهایی که قصد تجارت با ایران را دارند، توصیه کرده است که می بایست به طور حتم این اطمینان را به دست آورند که فعالیتهای آنان، براساس تحریمهای وضع شده علیه ایران، ممنوع نیستند.

این وزارتخانه درباره تجارت با ایران، گفت: این کشور یک بازار در حال ظهور با بسیاری از فرصتهاست و به هر حال دارای برخی از پیچیدگیها در زمینهٔ تجاری است.
وزارت امور خارجه انگلیس با تاکید بر لزوم آگاهی شرکتهای انگلیسی از وضع تحریمی ایران پیش از امضای هر گونه قراردادی با طرفهای ایرانی عنوان کرد: شرکتهایی که با دولت آمریکا دارای مناسبات تجاری هستند نیز بایستی آگاه از وضع تحریمهای آمریکا علیه ایران باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: