کد خبر: ۲۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طبق توافقات صورت گرفته بانک‌های سپه و پارسیان فاینانس ورق و لوله‌های موردنیاز طرح‌های آبرسانی را بر عهده می گیرند.
 حمیدرضا جانباز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تابستان امسال حدود 540 شهر کشور در وضعیت تنش آبی قرار داشتند که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته و بارش هایی که از ابتدای سال آبی جاری تا امروز داشتیم، در فصل گرمای سال 95 این تعداد کاهش یابد.

وی افزود: از هم اکنون برنامه‌ریزی‌های مناسب برای هر شرکت و هر استان درحال انجام است و این برنامه ها تا اواسط بهمن مدون خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش خواهیم کرد تا در زمینه آب شرب، مردم در تابستان سال آینده با مشکل جدی روبرو نباشند و با تکمیل مجتمع‌های آب روستایی تلاش می‌کنیم در سال آبی جاری به نحو مطلوب‌تری آب روستایی را تأمین کنیم.

وی ادامه داد: طبق توافقات صورت گرفته بانک‌های سپه و پارسیان فاینانس ورق و لوله‌های موردنیاز طرح‌های آبرسانی را بر عهده می گیرد.

جانباز اذعان داشت: دولت این مجوز را داده تا از محل فروش اوراق مشارکت، مبلغ 1000 میلیارد تومان به طرح‌های آبرسانی کمک شود تا در برنامه‌های میان مدت، مشکلات آب‌رسانی و آب شرب کشور حل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه "به همیاری و همکاری مردم در مدیریت مصرف آب نیازمندیم"، گفت: مشغول مذاکره با شرکت‌های معتبر جهانی هستیم تا ضمن ارائه سامانه مدیریت هوشمند در تعدیل فشار شبکه، زون بندی و تفکیک فشاری مناطق را نیز بتوانیم در آینده اجرایی کنیم.

وی افزود: باید میزان ورودی و خروجی شبکه‌ها مانیتور شود که پایلوت‌هایی برای این موضوع در تهران و سایر استان‌ها در نظر گرفته شده است تا در بالاترین سطح تکنولوژی جهانی، بتوانیم این سامانه را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: مراکز استان ها مجهز به سامانه های تله متری و پایش هستند و ابتدای سال آینده نیز مرکز پایش و نظارت کشور که اطلاعات مراکز استان را در گام اول ذخیره می کند، در تهران راه اندازی خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: