کد خبر: ۲۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

تغییر استراتژیک شامل تغییر مسیر می باشد:انجام یک کار به روشی متفاوت تر جهت حفظ و یا افزایش موفقیت سازمان.چنین تغییراتی بر تولید، طرح آن ، محصول، قیمت، بازار، ارتقا و توزیع و دیگر موارد مربوطه تاثیر می گذارد.

استراتژیک  حفظ ارزش سهامداران

نیروی اجباری جهت تغییرات استراتژیک هم در بخش خصوصی و هم دربخش دولتی ، موضوع اقتصادی است.در بخش خصوصی سهامداران سطوح در آمدی خاصی مدنظر دارند، درحالی که مشتریان درآمد واقعی را توسط انتخاب های خریدشان و میزان مبلغ پرداختی تعیین می کنند.استانداردهای اجرایی در یک فضای رقابتی تعیین می شود.

موضوع مدیریت مربوط به رساندن سطح تقاضا به حدی رضایت بخش در راستای نیاز مشتری و کنترل عملکرد هزینه ها جهت اطمینان از برآورده شدن نظر سهامداران می باشد و این ضرورتا به معنای تغییر است.مهم نیست که هزینه های تولید چقدر خوب کنترل می شوند، بلکه مهم این است که سهم آن در اقتصاد رو به توسعه ضرورتا بسیار بالا می باشد و ما باید در جستجوی راههایی جهت کاهش این هزینه ها باشیم و این موضوع در تصمیم گیری بسیاری از شرکت های غربی در سرمایه گذاری خارج از کشور خودشان و انتقال محصولاتشان به کشورهای دیگری که هزینه های کارگری و عملکردی در آنجا پایین تر می باشد.

تغییراتی در مطلوبیت کالا

محصولات و خدمات لازم است جهت انعکاس شرایط متغیر بازار، تغییر کنند.افراد محصولاتی می خواهند که حس کنند به ارتقا سطح زندگیشان کمک می کند.پیشرفت هایی در تکنولوژی عرضه کنندگان را قادر می سازد تا نیازهای قدیمی را باروش های جدید برآورده کنند و در نتیجه سهم بازار دیگران را بربایند.

تغییرات در قیمت محصولات

تغییرات قیمت اغلب مربوط به کاهش آن و تحت فشار رقابتی می باشد.این عامل در دنیای صنعتی امروز عامل مهم و قدرتمندی محسوب می شود، سازمان ها باید هخمواره قیمیت پایین را در نظر بگیرند.

تغییراتی در اندازه بازار

میزان محصولاتی که می تواند در یک بازار محدود به فروش برسدهمیشه در حال تغییر است. این موضوع مهمی است که ظرفیت تولید سازمان را به سمت بالا یا پایین افزایش دهیم.مدیران لازم است از تحقق چنین تغییری اطمینان حاصل کنند و ظرفیت تولید در چنین تغییراتی باید درنظر گرفته شود.

تغییراتی در ارتقا

مردم آنچه می بینندمی خرند، یک ارتقا موثر پایه موفقیت تجاری می باشد و در این ارتباط دو شکل وجود دارد.

آگاهی:خلق یک آگاهی از شعبه یا محصول که اغلب به صورت تبلیغات می باشد.

موجود بودن:داشتن محصولات و خدمات در جائیکه خریداران وجود دارند.

تغییراتی در روش ارتقا محصولات و موجودیت آنها تاثیر مهمی بر فروش می گذارد.

تغییراتی در توزیع

تحویل یک شبه کالاها و خدمات در دنیای توسعه یافته امروز امری عادی شده است.تجارت الکترونیک و اینترنت باعث بوجود آمدن تغییراتی در نحوه خرید چیزها شده اند.راحتی خرید توسط این عوامل تنها توسط خرده فروشان «در صنعت مورد قبول » انجام می شود.

تغییرات در زمینه عرضه

مردم محصولات گرانقیمیت که دارای خدمات پس از فروش می باشند می خرندکه این به این معنای یک شبکه حمایت کننده در حوزه ای است که آن جنس فروخته شده است.

با روش های جدید توزیع عرضه کنندگان امروزه مشتریان بیشتری دارندکه اغلب هم خدمات و تسهیلات پشتیبانی ندارند.در چنین موردی ، عرضه کنندگان باید روش های جدیدی را برای حمایت محصولات خود بیابند.

تغییراتی در هزینه های کارگری و عملکردی

مواد و تکنولوژی تولید و هزینه های مربوط به آنها تقریبا استاندارد می باشند و این ربطی به مکان تولید آنها در هرجای دنیا ندارد.تغییر اصلی در خرید کارگری و عملکرد است. مدیران ارشد باید به صورت مداوم دنبال کاهش مبنای هزینه ها در مسیر رقابت موجود باشند و امادگی تغییر طرح و بهینه سازی اقتصادی را داشته باشند.

تحقق تغییر استراتژیک

تغییر استراتژیک یک نوع فعالیتی است که مستقیما با اهداف کاری سازمان مرتبط می باشد و این برعهده مدیران ارشد است که منابع را طراحی و ارتباطات را برقرار سازند و مستقیما روند را مدیریت می کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار