کد خبر: ۲۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
انجمن حمایت از مصرف کنندگان:
انجمن حمایت از مصرف کنندگان در پی انتشار گفته های رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره حذف قیمت مصرف کننده از روی برخی کالاها در آینده ای نزدیک، این امر را خلاف قانون حمایت از مصرف کنندگان اعلام کرد.
انجمن حمایت از مصرف کنندگان در اطلاعیه ای تاکید کرد «صرف نظر از مرجع تعیین کننده قیمت و همانگونه که در ماده پنج قانون حمایت از مصرف کنندگان آمده است، درج قیمت کالا و خدمات برای مصرف کنندگان باید بسیار واضح و شفاف، دقیق و بدون خط خوردگی و قابل رویت باشد».
نویسندگان این اطلاعیه طرح حذف برچسب قیمت بر روی کالا و خدمات را «برداشت غلط از نبود قیمتگذاری در برخی کشورها» دانست و افزود: این طرح بر پایه صورت گرفته لیکن در آن کشورها قیمتگذاری به وسیله دولت انجام نمی شود و دولت نظارت می کند؛ در حالی که در ایران قیمتگذاری از سوی دولت انجام می شود و نظارت دولتی بسیار ضعیف است که در نهایت می تواند آثار منفی در بازار داشته باشد.
انجمن حمایت از مصرف کنندگان از غیبت نمایندگان سازمان های مردم نهاد حامی حقوق مصرف کنندگان در تصمیم گیری ها ابراز نارضایتی کرد و افزود: مسئولان باید به طور جدی مراقب تبانی عرضه کنندگان کالا و خدمات باشند تا آنها نتوانند با توافق صریح یا ضمنی، کالا و خدمات خود را بدون رقابت و با تعیین قیمت پس از تبانی، عرضه کنند.
در این اطلاعیه از مصرف کنندگان خواسته شده است به عرضه کنندگانی که در حق آنان اجحاف می کنند، مراجعه نکنند.
در پی انتشار گفته های رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره حذف قیمت مصرف کننده از روی برخی کالاها در آینده ای نزدیک، مدیرکل دفتر قیمتگذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این اقدام را بدون طرح در مراجع قانونی و دریافت مصوبه، غیرقابل اجرا و غیرقانونی اعلام کرد.
وی گفت: این طرح با اجحاف در حق مصرف کنندگان و کاهش سود تولیدکنندگان همسو با منافع واسطه هاست، زیرا می توانند کالای مورد نظر خود را به هر قیمتی به مصرف کننده بفروشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار