کد خبر: ۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
توافق روسیه و اوکراین بر سر قیمت گاز، بانکهای بزرگ آماده پرداخت جریمه میلیاردی می شوند، بانك ژاپن بازارهاي جهاني را شگفت زده كرد، افزایش 5/3 درصدی تولید ناخالص آمريكا، تلاش شرکت فرانسوی برای حضور در بازار شیر چین و افزايش نرخ وام مسكن در انگلستان از جمله عناوين خبري روز گذشته روزنامه هاي جهان به شمار مي روند.

به گزارش روزنامه تجارت،‌ توافق روسیه و اوکراین بر سر قیمت گاز، بانکهای بزرگ آماده پرداخت جریمه میلیاردی می شوند، بانك ژاپن بازارهاي جهاني، افزایش 5/3 درصدی تولید ناخالص آمريكا، تلاش شرکت فرانسوی برای حضور در بازار شیر چین و افزايش نرخ وام مسكن در انگلستان از جمله عناوين خبري روز گذشته روزنامه هاي جهان به شمار مي روند.

توافق روسیه و اوکراین بر سر قیمت گاز

فایننشال تایمز : توافق بین روسیه و اوکراین درباره قیمت گاز نگرانی اروپا نسبت به بحران انرژی در فصل زمستان را متوقف کرد. با توافق بین مقامات کی یف و مسکو صورت گرفت گاز طبیعی از روسیه به اوکراین بازخواهد گشت . به دنبال توافق دوجانبه بین دو کشور، شرکتهای گازپروم و نفتوگاز اوکراین نیز توافق خود را اعلام کردند.

بانکهای بزرگ آماده پرداخت جریمه میلیاردی می شوند

وال استریت ژورنال : بانکهای بزرگ در آمریکا و اروپا خود را آماده پرداخت جریمه میلیاردی در قبال اتهامات وارده درباره دستکاری در سودهای خارجی در معاملات فرا آتلانتیکی می کنند. با وجود امکان توافق درباره این جریمه شرکتها سعی درتغییر در قوانین این توافق را دارند که مشکلات درباره بررسیهای تخلفات سودهای خارجی را پیچیده کرده است و دامنگیر بانکهای اروپایی و آمریکایی شده است.

بانك ژاپن بازارهاي جهاني را شگفت زده كرد

گاردين : بانك مركزي ژاپن به طور غيرمنتظرهاي تسليم تقاضاي تجديد نظر در محركهاي پولي خود شد كه اقداميبراي احياي اقتصاد ژاپن است كه در دولت شينزو ابه با تزلزل روبرو شد. برطبق دادهها بانك مركزي ژاپن برنامه دراد تا تورم را به 2 درصد در سالاينده برساند.اين رويكرد ميتواند تاثير گستردهاي در بازارها داشته باشد.

افزایش 5/3 درصدی تولید ناخالص آمريكا

نیویورک تایمز: تولید ناخالص در آمریکا 3.5 درصد رشد داشته است و باعث امیدواری آمریکا نسبت به مشکلات اقتصادی شده است. طبق گزارشات دولتی اقتصاد آمریکا در زمینه تولید با 3.5 درصد رشد در نیمه سوم سال جاری همراه بوده است. این خبر باعث خوشحالی بازارها و مصرف کنندگان شد همچنین نگرانی نسبت به افزایش بیکاری را کاهش داد.

تلاش شرکت فرانسوی برای حضور در بازار شیر چین

لوموند: شرکت لبنیاتی دانونه درحال تلاش برای بازگشت به بازار چین در بخش شیر کودکان است. با توجه به جمعیت نوزادان در چین این شرکت وعده داده تا کیفیت شیرها را در اولویت خود قرار دهد. برای بازگشت به بازار چین این شرکت فرانسوی با شرکت چینی منگویی قرارداد همکاری امضا کرده و 437 میلیون یورو پرداخت خواهد کرد. شرکت دانونه 25 درصد از شیر سرانه نوزادان چینی را تامین خواهد کرد. این شرکت در سال 2013 با رسوایی شیرآلوده روبرو شده بود

افزايش نرخ وام مسكن در انگلستان

تلگراف : بانكهاي بريتانيا مجبور به تنظيم برنامههاي امنيت مالي شده اند كه باعث افزايش نرخ وام مسكن خواهد شد . انتظار ميرود بانك انگلستان فراتر از استانداردهاي جهاني رفته تا اهرم مالي را براي هم سطح كردن با خزانه مالي اعمال كند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار