کد خبر: ۲۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه موضوعی با عنوان ممنوعیت بلندمرتبه سازی وجود ندارد گفت: رسیدگی به تقاضاهای جدید بلندمرتبه سازی تا زمان تصویب ضوابط آن از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی متوقف شده است.
پژمان پشمچی زاده روز یک شنبه خاطرنشان کرد: ضوابط بلندمرتبه سازی اسفند ماه سال گذشته پس از برگزاری 26 جلسه بررسی در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسید و اوایل سال 94 برای تأیید نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران منتظر انجام بررسی های این شورا و رفع نواقص و اعلام اصلاحات احتمالی ضوابط از سوی شورایعالی معماری و شهرسازی بود تا پرونده ها را به صورت موردی و براساس ضوابط بررسی کند، افزود: دراین حال شورای عالی معماری و شهرسازی، مصوبه قبلی خود دراین خصوص را نافذ اعلام کرد.
به گفته وی، شهرداری تهران انتظار داشت تا شورای عالی معماری و شهرسازی با بررسی ضوابط اعلام شده از سوی این نهاد، ضعف ها و نواقص آن را برطرف کرده و یا اجازه اجرای آن را برای یک دوره آزمایشی را صادر کند.
معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: آنچه اخیرا در این خصوص عنوان شده مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی است که مصوبه قبلی خود مبنی بر اینکه تا تعیین تکلیف ضابطه بلندمرتبه سازی از رسیدگی به تقاضاهای جدید خودداری شود را نافذ دانسته است.
پشمچی زاده افزود: در این راستا تقاضاهایی که قبل از سال 94 ارائه شده بود به صورت موردی رسیدگی می شود و برای آنها اقدام خواهد شد.
وی تصریح کرد: موضوع بلندمرتبه سازی بحثی نیست که نهادی با آن مخالف باشد چرا که این مساله یکی از الزامات توسعه شهری است.
پشمچی زاده تاکید کرد: این ضوابط 11 ماه است که در اختیار شورای عالی معماری و شهرسازی قرار دارد و امیدواریم با تصویب این ضوابط بلندمرتبه سازی با قانونمندی بیشتری انجام شود.
شورای عالی معماری و شهرسازی 15 دی ماه امسال دستور توقف صدور پروانه برای بلندمرتبه سازی در تهران را مصوب و ابلاغ کرد.
منبع : ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار