کد خبر: ۲۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
سیستم وای – فای رایگان شهر نیویورک موسوم به لینک ان وای سی، روز گذشته رسما در این شهر راه اندازی شد. این سیستم جایگزین سیستم قدیمی وای – فای پولی می شود که قبلا از طریق گوشی های هوشمند در دسترس بود.
به گزارش فست کمپانی، بیل دو بلاسیو شهردار شهر نیویورک می گوید کنسرسیومی موسوم به CityBridge مسئول طراحی و راه اندازی این شبکه وای – فای بوده است.

راه اندازی اولیه این شبکه در ماه ژانویه رخ داده بود. در آن زمان چهار هاب وای – فای در برخی خیابان های نیویورک نصب شد تا عموم مردم با گوشی و تبلت بتوانند به اینترنت متصل شوند.

هر هاب LinkNYC ده پا بلندی دارد و از آلومینیوم ساخته شده که به یک شبکه فیبرنوری متصل می شود. این هاب به عنوان روتر بی سیم عمل می کند تا اهالی نیویورک و همین طور بازدیدکنندگان از این شهر بتوانند به رایگان به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

در هر هاب LinkNYC یک تبلت آندرویدی هم نصب شده که به عابران پیاده ای که فاقد ابزار اتصال به اینترنت هستند امکان می دهد به خدمات شهری، شماره های ضروری، خدمات نقشه و جهت یابی و ... دسترسی داشته باشند و بتوانند در داخل آمریکا تماس های تلفنی رایگان برقرار کنند.

در این هاب ها دو پرت شارژ یواس بی در نظر گرفته شده تا رهگذران بتوانند  وسایل خود را از طریق آنها شارژ کنند. این پرتها یک طرفه طراحی شده اند تا جلوی سواستفاده هکرها و سرقت اطلاعات کاربران گرفته شود. یک دکمه برای تماس سریع با پلیس در شرایط اضطراری هم در نظر گرفته شده است.

دو نمایشگر 55 اینچی اچ دی هم در دو طرف این هاب ها برای نمایش تبلیغات در نظر گرفته شده تا هزینه ارائه این خدمات تامین گردد. سرعت دانلود از طریق این شبکه اینترنت بی سیم بیش از 100 مگابیت در ثانیه است که باید منتظر ماند و دید با افزایش تعداد کاربران کاهش می یابد یا خیر.

نام:
ایمیل:
* نظر: