کد خبر: ۲۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل استفاده از ساختارهای غلط 230 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش زیر ساخت های صنعت هوانوردی مورد استفاده بهینه قرارنگرفته است.
به گزارش تجارت آنلاین  از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علی عابدزاده افزود: 90 درصد مسافران هوایی کشور در 14 فرودگاه جابه جا می شوند در حالی که ما 68 فرودگاه استاندارد و تجاری داریم و علت این امر ناشی از استفاده از ساختارهای غلط نرخگذاری در این بخش بوده است.
وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد گردشگران از طریق خطوط بین المللی جابه جا می شوند، گفت: امروز مسئولیت سنگینی بر دوش ما قرار دارد تا بتوانیم نقاط ضعف صنعت حمل و نقل هوایی کشسور را برطرف کنیم.
عابدزاده رفع تحریم ها و آزادسازی نرخ خدمات هوایی را دو رویداد مهم صنعت حمل و نقل هوایی در سه ماه اخیر دانست و افزود: در 30 سال اخیر این دو عامل باعث شد که ایران نتواند سهم خود از بازار خاورمیانه بدست آورد.
وی افزود: امروز سهم عظیمی از حمل و نقل هوایی ایران توسط کشورهای حوزه خلیج فارس متصرف شده و اقتصاد حمل و نقل هوایی کشور را شکننده کرده است و علیرغم تلاش دست اندرکاران در طول سالهای اخیر توفیقی بدست نیامده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: با وجود لغو تحریم ها، اگر نرخ های تکلیفی به عنوان یک عامل بازدارنده همچنان برای صنعت باقی می ماند موفقیتی نداشتیم و اگر نرخ های تکلیفی در 20 سال گذشته تغییر می یافت شاید الان وضعیت بهتری در صنعت هوانوردی کشور شاهد بودیم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: با رفع تحریم ها مسئولیت سنگینی در پیش داریم و با انجام برنامه ریزی های مناسب درصددیم در کوتاهترین زمان عقب ماندگی صنعت را جبران کنیم.
عابدزاده, با بیان اینکه مدل های مورد استفاده در صنعت حمل و نقل هوایی چه در بخش نظارتی، حاکمیتی و تصدی گری بسیار قدیمی هستند، گفت: این مدل ها کارایی لازم برای اداره حمل و نقل هوایی پویا را در کشور ندارند.
وی با اشاره به اینکه صنعت حمل و نقل هوایی برای تامین سرمایه مورد نیاز خود از بازارهای مالی برنامه های خاصی دارد، گفت: بر این اساس ما باید به گونه ای مدل های خود را طراحی و اجرا کنیم که سهم خود را از بازارهای جهانی و منطقه ای حمل مسافر افزایش دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سهم جا به جایی مسافر در منطقه خاورمیانه سهم ذاتی ایران است و باید به هر نحوی که شده این سهم را بیشتر کنیم و به دلیل تحولات اخیر و زیرساختهای موجود در کشور، از جمله نیروی انسانی ماهر و متخصص، شرایط جغرافیایی و استقلال فکری در کشور در آینده نه چندان دور این امر محقق خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: فرودگاه امام خمینی (ره) در منطقه ای واقع شده که با دایره 8 ساعتی به 80 درصد فرودگاههای تجاری دنیا متصل می شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: من بارها گفته ام شرایط آماده است و باید مسیرهای تازه ای را در کشور راه اندازی کنیم و از امکانات بالقوه بیش از این استفاده کنیم ما باید امکان فروش بلیت در اقصی نقاط دنیا را فراهم کنیم و تکنیک های آن را به خوبی بدانیم و در نرخگذاری های خود مهارت لازم را داشته باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار