کد خبر: ۲۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲
« سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که مقاومت لبنان برای مبارزه با دشمن صهیونیستی برای آزادسازی سرزمین های اشغالی از لوث وجود صهیونیست ها در انتظار تایید اتحادیه عرب، حمایت کشورهای عربی ، اجماع عربی ، مشارکت ارتش های عربی ، سلاح عربی و راهبرد یکپارچه عربی نماند.
سیدحسن نصرالله که عصر یکشنبه از طریق ویدئو کنفرانس در مراسم گرامیداشت شهید« علی احمد فیاض» معروف به « حاج علاء البوسنه» در شهرک انصار در جنوب لبنان سخن می گفت، افزود: تنها کشورهائی که به مقاومت کمک کردند جمهوری اسلامی ایران و سوریه بودند.
این فرمانده بزرگ مقاومت در رویاروئی با گروه تروریستی تکفیری داعش در عملیات آزادسازی شهرک استراتژیک الخناصر در ریف جنوبی حلب سوریه به شهادت رسید.
دبیرکل حزب الله در این مراسم که « محمد صادق فضلی» کاردار ایران در لبنان هم حضور داشت، با بیان این که حاج علاء از نسلی است که جنوب لبنان را آزاد کرد و در جنگ سال 2006( جنگ 33 روزه) پیروزی را رقم زد، گفت: زندگی جهادی و دوران مبارزات علی فیاض در جنوب لبنان، بوسنی ، عراق و سوریه تا لحظه شهادت سپری شده است.
وی با تبریک به خانواده شهدای معزز لبنان و سوریه که در نبرد با تروریست های تکفیری به افتخار شهادت نائل آمده اند، اظهارداشت: همه زندگی شهید فیاض در میادین نبرد با تروریسم صهیونیستی و تکفیری گذشت ودربیشتر عملیات های شناسائی ، کمین ها ، رویاروئی های مستقیم در محورهای مختلف در کنار دیگر رزمندگان مجاهد مقاومت مشارکت کرد و در پیروزی ها سهم به سزائی داشت.
سیدحسن نصرالله از « هادی» فرزند این شهید خواست تا به همراه برادرانش به وصیت پدر مجاهداشان عمل و راه و مشی این فرمانده بزرگ شهید را ادامه دهند.

** دولت های عربی جرئت تقدیم سلاح و پول به مقاومت ندارند
دبیرکل حزب الله با بیان این که ، شهید فیاض از نسلی است که گزینه مقاومت را برگزید و در کنار برادران مجاهد خود مانند شهید عماد مغنیه قدرت بازدارندگی مقاومت را افزایش داد، تاکید کرد: اگر مقاومت نبود امروز اسرائیل لبنان را مدیریت و اداره می کرد.
وی با بیان این که آیا دولت های عربی جرئت دارند به مقاومت سلاح و پول بدهند، اظهارداشت: کسانی که از اتحادیه کشورهای عربی و اجماع عربی منتظر حمایت از لبنان در مقابل دشمنان هستند، در رویا به سر می برند.
سیدحسن نصرالله با تاکید به این که « معادله ارتش ، ملت و مقاومت فقط از لبنان حمایت می کند»، خاطرنشان کرد: تنها خودکفائی و قدرت غیرمشروط از لبنان حمایت می کند و مقاومت با تقدیم قربانی و فداکاری این اعتماد و قداست را نزد ملت های عربی کسب کرده است.
دبیرکل حزب الله با بیان این که طبیعی است که اکنون شاهد واکنش های مردمی و رسمی در مقابل تصمیم های شورای همکاری خلیج فارس و شورای وزیران کشورعرب در تروریستی خواندن حزب الله و اعلام همبستگی آنها با مقاومت هستیم ، تصریح کرد: نظام سعودی در راس توطئه کنندگان علیه هر نظام وارتش عربی است که می خواهد با اسرائیل بجنگد و کرامت عربی را بازگرداند.
وی گفت: آنچه امروز برای حزب الله و مقاومت رخ داده است ادامه یک راهبرد قدیمی است و مقاومت در لبنان را که کرامت و عزت عربی را بازگردانده است، تروریسم توصیف می کند.
سید حسن نصرالله با تاکید به این که « برخی نظام های عربی می دانند که بدون ادامه حمایت از اسرائیل و حفاظت از آن نمی توانند به حیات خود ادامه دهند، گفت که یک مرحله دیگر از زندگی جهادی و مبارزات حاج علاء در بوسنی رقم خورده است.
دبیرکل حزب الله از کشورهای عربی چیزی به جز این که کاری به مقاومت در مبارزه با دشمنان صهیونیستی و تکفیری نداشته باشند،تاکید کرد که امروز مقاومت تنها تکیه گاه و امید و چشم انداز روشن امت و ملت های عربی برای بازگرداندن مقدسات و کرامت است.
وی خطاب به کشورهای عربی که از 67 سال قبل تاکنون برای فلسطین اشغال شده توسط صهیونیست ها چه کرده اید؟، گفت که تضمین حیات برخی نظام های عربی ، دفاع آنها از اسرائیل و حفاظت از آن است.
سیدحسن نصرالله اظهارداشت: ما به بوسنی رفتیم برای کمک به مردمی که هر روز سرشان بریده می شد و حاج علاء کشور ، خانواده و خاکش را برای مبارزه و دفاع از نوامیس جان مسلمانان ترک کرد و به بوسنی رفت.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: مقاومت را به طائفه ای بودن متهم می کنند، آیا در بوسنی برای دفاع از شیعه رفتیم و یا این که مسلمانان آنجا از برادران اهل سنت هستند.

** حضور رزمندگان مقاومت لبنان در عراق
وی به سفر محرمانه برخی از رزمندگان و فرماندهان مقاومت و حاج علاء به عراق برای مقابله با گروه تروریستی تکفیری داعش که به بزرگترین خطر برای مردم این کشور اعم از اهل سنت و شیعه تبدیل شده بود، اشاره و تاکید کرد که ما با گروه های تروریستی که همه جهان با اجماع آنها را تروریسم می خواند، می جنگیم و در این صورت آیا ما تروریست هستیم؟
سید حسن نصرالله با بیان این که « اگر زیر پرچم آمریکا در جنگ علیه داعش در عراق شرکت کرده بودیم، بازهم ما را تروریست می خواندید؟»، اظهار داشت: در سعودی جمع شدید و به رهبری آمریکا ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش را ایجاد کردید ، آیا می توانید بگویید که از یکسال قبل تاکنون در عراق در نبرد با داعش چه کرده اید؟
دبیرکل حزب الله با شگفتی انگیز خواندن ایجاد ائتلاف اسلامی به رهبری آمریکا، تصریح کرد: شهامتی عربی در این است که همه عرب ها برای دفاع از ملت عراق اعم از سنی ، شیعه وکرد و ترکمن به این کشور بروند نه این که کسانی را که در عراق از همه ملت این کشور دفاع می کنند، تروریست بخوانند.
وی با بیان این که « در عراق تحت فرماندهی الحشد الشعبی و فرماندهی ملی ، مخلص و شریف عراقی با داعش جنگیده ایم و همچنان می جنگیم»، تاکید کرد: اگر الحشد الشعبی در عراق نبود اکنون داعش در خانه ها و قصرهای شما بود و به زنان شما اهانت می کرد.
دبیرکل حزب الله به مرحله دیگری از حیات جهادی و مبارزات حاج علاء در سوریه اشاره کرد و گفت که حضور حاج علاء و برادرانش ناشی از آگاهی و باور کامل آنها به حقیقت نبرد در سوریه بود و با رویکردی معین ، فهم و درک و بصیرت می جنگند.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد که حاج علاء از نخستین رزمندگان مقاومت بود که به سوریه رفت و بارها زخمی شد اما بعداز درمان به میادین نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه بازگشت تا به افتخار دریافت مدال شهادت نائل آمد.
وی با تاکید به این که « حزب الله به دستور هیچ طرفی به سوریه نرفته و احدی ما را از جمله ایران و سوریه برای رفتن به سوریه تحت فشار نگذاشته است، بلکه این تصمیم را با اراده و برمنبای فهم و آگاهی خود اتخاذ کرده ایم»، اظهارداشت: واقعیت را بگویم، من خشم سعودی ها را درک می کنم زیرا هر طرفی که شکست بخورد این کمترین درجه از خشم و عصبانیت خواهد بود.
دبیرکل حزب الله گفت: شکست سعودی ها در یمن و سوریه یک بهانه بسیار جدی برای خشمگین شدن است به ویژه این که هزینه های بسیار زیادی را برای جنگ در یمن پرداخته کرده اند و محاسبات آنها بعداز پنج سال در سوریه فروپاشیده و امیدهایشان نقش برآب شده است.
سید حسن نصرالله افزود: سعودی شاید توانسته باشد برای سیطره بر مناطق جنوبی یمن ، بیشتر کشورهای جهان را برای آنچه تروریسم می خواند، همراه خود کرده باشد اما هرگز نمی تواند بر ملت یمن پیروز شود.
وی با بیان این که « سعودی ها در بحرین هم شکست خورده اند و تا امروز تظاهرات مسالمت آمیز بحرینی ها ادامه یافته است»، خاطرنشان کرد: سعودی ها برای این که مسئولیت شکست هایشان را به گردن طرفی بیاندازند و اگر ما را مسئول همه شکست هایشان در این جنگ ها و تجاوزها و توطئه ها می دانند، در دنیا و آخرت به تحمل این مسئولیت افتخار می کنیم.
دبیرکل حزب الله با بیان این که « کسانی که در سوریه در مقابل سعودی ها ایستاده اند، مدافع واقعی از منافع ملی لبنان هستند»، تصریح کرد: واکنش رسمی و مردمی تونس به تروریستی خواندن حزب الله را ستودنی خواند.
سیدحسن نصرالله با بیان این که « تعامل تونسی ها با مقاومت و قضیه فلسطین معروف است»، اظهارداشت: از همه کسانی که با حزب الله اعلام همبستگی و از ما دفاع کردند و تصمیم شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب الله را محکوم کردند، تشکر می کنیم.

**سعودی به زودی می فهمد که وارد چه جنگ شکست خورده ای شده است
وی با تشکر از تونس ( دولت ، ملت ، رئیس جمهور)، الجزائر، عراق ، موریتانی ، سوریه ، ایران وحتی برخی طرف ها در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای اعلام همبستگی با حزب الله و مخالفت با تصمیم های ضد مقاومت شورای همکاری خلیج فارس و شورای وزیران کشور عرب، تاکید کرد که این واکنش های رسمی و مردمی امروز در حمایت از مقاومت از تظاهرات میلیونی گذشته با اهمیت تر و پیامی روشن و واضح به دشمن صهیونیستی است.
دبیرکل حزب الله با تاکید به این که « سعودی به زودی می فهمد که وارد چه جنگ شکست خورده ای شده است»،
اظهارداشت: اهمیت این واکنش ها بیانگر جایگاه مقاومت نزد ملت ها به ویژه عرب است و نشان داد که مقاومت و فلسطین و درگیری عربی – اسرائیلی با قدرت در میان ملت ها حاضر است.
سید حسن نصرالله، این واکنش های مردمی را بسیار ارزشمند و فریادی در مقابل سلاطین ستمگری که با پول از تکفیر دینی و سیاسی حمایت می کنند، دانشت و گفت: صهیونیست ها با این واکنش ها باید بفهمند که روزی نخواهد رسید که آنها بتوانند در جهان عرب و اسلام به طور طبیعی به سر ببرند.
وی با تاکید به این که نظام های عربی حتی آل سعود هرگز نخواهند توانست روابطی طبیعی با اسرائیل داشته باشد و هرطرف بخواهد در کنار اسرائیل بایستد به همراه آن نابود خواهد شد،افزود:ما برای حفاظت از لبنان در مقابل خطرها می ایستیم و از زندگی مسالمت آمیز در آن حمایت می کنیم.
سید حسن نصرالله خطاب به نظام های عربی تاکید کرد: ما را تروریسم می خوانید، چرا به مقاومت فلسطین سلاح ، امکانات و پول نمی دهید، آیا جرئت آن را دارید؟
دبیرکل حزب الله با بیان این که « قصه شیعه و سنی و صفوی ها کذب است»، گفت که آیا جمال عبدالناصر ، ارتش مصر ، ارتش سوریه، جنبش های مقاومت فلسطینی که برخی نظام های عربی علیه آنها با اسرائیل و آمریکا همدست می شوند و با مال و رسانه علیه آنها و امنیت آنها توطئه می کنند، شیعه هستند.
وی افزود: هنگام درگیری ها در بوسنی و هرزه گوین، تعدادی بسیار اندک از تندروهای اهل سنت در لبنان مبادرت به اقداماتی علیه مسیحیان کردند که با همت دولت و نیروهای امنیتی به سرعت جلوی آن گرفته شد اما حزب الله با این که یک جنبش جوان بود تصمیم گرفت برای کمک به مسلمانان اهل سنت بوسنی به این کشور برود، ما ارتش و سلاح و هزارن جنگجو نفرستادیم بلکه حاج علاء و برخی از دوستان عازم بوسنی شدند در حالی که حتی زبان مردم آن کشور را بلد نبودند و تنها علت انتخاب این گزینه ، احترام به انسان ، اخلاق و پاسخی به فریاد وجدان خودمان بود، آیا ما برای تحمیل تصمیمی بر مردم بوسنی به این کشور رفتیم و آیا این اقدامی تروریستی است.
سیدحسن نصرالله اظهارداشت: می گویند حزب الله به علت رفتن به عراق سازمان تروریستی است، اصلا ماجرای ورود ما به عراق چیست؟ آیا داعش ملت عراق اعم از شیعه و سنی ، مسیحی و ایزدی ، کرد و عرب و ترکمن را تهدید نمی کرد و به قتل نمی رساند، آیا داعش نزدیک نبود بغداد را اشغال کند که اگر چنین شده بود برخی کشورهای عربی منطقه با خطر جدی مواجه شده بودند.
دبیرکل حزب الله تاکید که برخی نظام های عربی از داعش برای این که با دولت های عراق و سوریه بجنگد حمایت می کنند و امروز محاسبات آنها به هم ریخته است و به همین دلیل عصبانی و خشمگین هستند.
سیدحسن نصرالله با اشاره به فتواهای مرجعیت عراق از جمله آیت الله سیستانی برای جهاد علیه داعش ، تصریح کرد: روزی برادران ما در عراق گفتند که به کمک ما برای اداره عملیات ، آموزش ، حمایت از برخی اماکن حساس و عتبات مقدس نیاز دارند اما از ما نخواستند که هزاران رزمنده اعزام کنیم. اگر ما آن روز منتظر تصمیم گیری اتحادیه عرب و ریاض و اجماع عربی می شدیم ، نمی دانستیم چه تصمیمی باید بگیریم.
وی گفت: تعدادی از کادرها و فرماندهان مجرب خود از جمله شهیدان حاج علاء و حاج ابومحمد سلمان را از جبهه های جنوب و سوریه فراخواندیم و به طور سری عازم بغداد کردیم و هیچ انتظار و چشم داشت سیاسی و غیرسیاسی هم نداشته ایم، ما در عراق تحت فرماندهی شریف عراق و فرماندهی الحشد الشعبی با داعش که همه جهان آن را خطر و تهدید می داند، جنگدیم و شهید دادیم و هنوز تعدادی از نیروهای ما در عراق هستند، آیا این تروریسم و دخالت در امورعراق است.
دبیرکل حزب الله با بیان این که « در دو روز گذشته نیروهای عراقی و الحشد الشعبی 5 هزار کیلومتر از صلاح الدین را که مساوی با نیمی از خاک لبنان است آزاد و داعش را طرد کردند»، افزود: می گویند 40 درصد از خاک عراق از لوث وجود داعش آزاد شده است، چه کسی این کار را کرده است، آیا آمریکائی ها کرده اند؟ چرا الان می گویند الحشد الشعبی ممنوع است در خاک عراق برای آزادی موصل بجنگد؟
سید حسن نصرالله به شکست های پی در پی آل سعود در سوریه و یمن که به عصبانیت و خشم آن منجر شده است، اظهارداشت: سعودی ها دو روز قبل خانه سالمندان را درعدن که همگی مسلمان و کارکنان آن راهبه ها و پرستارها هندی بودند، بمباران کردند.
وی با بیان این که « ما افتخار می کنیم که سعودی ها علت شکست هایشان را حزب الله می دانند اما چرا نسبت به همه لبنانی ها ابراز خشم می کنید؟»، خاطرنشان کرد: بروید نظرسنجی ها را که متاسفانه نتایج برخی منتشر نمی شود، مطالعه کنید، لبنانی ها معتقدند طرح سعودی در سوریه برای ساقط کردن دولت این کشور سقوط کرده است، طرح سعودی دریمن شکست خورده است.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: اگر سوریه مقاومت نمی کرد تاکنون القاعده و داعش و النصره آنجا حاکم بودند و امروز معلوم نبود سرنوشت مسلمانان و مسیحیان لبنان و به اصطلاح معتدلان لبنان چه بود، هر کس در سوریه با طرح سعودی مقابله می کند در حقیقت مدافع منافع ملی لبنان است.
سیدحسن نصرالله در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این که انشاء الله تصمیم کشورهای عضو شورای همکاری و وزیران کشور عرب در تروریستی خواندن حزب الله خیر است، گفت که از مخالفت عراق و الجزایر و همچنین اقدام وزیر کشور لبنان در نشست تونس که به موضع دولت لبنان تن داد، تشکر می کنیم و خداوند به وزیر کشور لبنان خیری عظیم عنایت نماید.
وی با بیان این که بیانیه نشست وزیران کشور عرب در تونس با اجماع عربی مواجه نشد ، به واکنش های رسمی و مردمی و حزبی به آن اشاره و به ویژه از موضع دولت ، ملت ، پارلمان، احزاب ، رسانه ها و رئیس جمهور تونس قدردانی کرد.
دبیرکل حزب الله با تاکید به این که ما از احدی نخواسته ایم تا واکنشی نشان دهد، گفت که ما از مواضع مردمی و رسمی در حمایت از مقاومت و حزب الله در لبنان، فلسطین، عراق، سوریه، مصر، الجزائر، اردن، ایران، پاکستان، مغرب ، موریتانی و حتی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تشکر می کنیم.
وی تاکید کرد: مقاومت در همه میادینی که باید باشد، حضور خواهد یافت و فداکاری می کند حال اتهام ها و افتراها هرچه قدر می خواهد ، بزرگ باشند.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: با صدا و فریاد حق در مقابل سلطان ستمگر خواهیم بود و شرکای سازندگان پیروزی در زمان پیروزی هایی خواهیم بود که خداوند بشارت داده است، ان شاء الله تعالی.
نام:
ایمیل:
* نظر: