کد خبر: ۲۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نخستین نمایشگاه صنعت پتوی ایران امروز(سه شنبه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.
 همزمان با برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت پتوی کشور، برندهای برتر این صنعت و ده ها شرکت و واحد تولیدی داخلی و همچنین صنایع مرتبط با این حوزه، انواع دستگاه ها، تجهیزات، صنایع و خطوط تولیدی، دستگاه های پیشرفته بافت و ریسندگی، دستگاه های برش، دستگاه های رنگ گیری، انواع پتوهای تولیدی و دیگر تجهیزات این حوزه به نمایش درآمده است.
گسترش صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی، توجه به رونق تولید، آشنایی با دستگاه ها و صنایع جدید این بخش، تاکید بر مبارزه با قاچاق واردات پتو، اشتغالزایی و رفع موانع تولید، برخی از اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت پتو کشور است.
قرار است دو هیات از کشورهای عراق و تاجیکستان از این نمایشگاه بازدید کرده و با شرکت های ایرانی برای سرمایه گذاری و مبادلات تجاری در صنعت پتو، مذاکره کنند.
نخستین نمایشگاه صنعت پتو کشور از امروز تا 21 اسفند ماه هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.
در سال های اخیر به دلیل افزایش واردات پتو که بیشتر از کشور چین صورت گرفته، واحدهای تولیدی داخل کشور با بحران مواجه شدند که در نتیجه بسیاری از کارخانه های این صنعت، ظریف تولید خود را کاهش دادند.
وزارت صنعت، معدن و تجارت باهدف حمایت از صنعت پتوی کشور، تعرفه واردات پتو را به حدود 90 درصد افزایش داده است اما واردات قاچاق در این بخش ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، مدیرکل سازمان نساجی ایران، انجمن نساجی ایران و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر: