کد خبر: ۲۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
پکن - ایرنا - آخرین دستاوردها، تولیدات، فرآوری و تلاش های صنعتگران حوزه سنگ ایران در بزرگترین نمایشگاه بین المللی سنگ آسیا در چین به نمایش در آمد.
 شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ «شیامن» چین که از آن به عنوان بزرگترین تجمع تولیدکنندگان و فعالان صنعت سنگ در آسیا نام برده می شود، میزبان شرکت های فعال ایرانی در امر تولید و صادرات سنگ های ساختمانی بود.
در این نمایشگاه که همه ساله از تاریخ 16 الی 19 اسفند ماه در جنوب چین برپا می شود، 25 غرفه به جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافت که این تعداد نشان دهنده حضور فعال صنعتگران ایران در این دوره است.
نمایشگاه امسال در فضایی به وسعت 180 هزار متر مربع برپا شد که 9 هزار و 300 غرفه برای بیش از 2 هزار شرکت فعال در بخش تولید، فرآوری، طراحی، ماشین آلات سنگ بری و تجارت سنگ جهان در نظر گرفته شده بود.
این نمایشگاه که عصر امروز (چهارشنبه) به کار خود پایان داد، در واقع یک رویداد بین المللی تجاری و تخصصی در زمینه واردات و صادرات سنگ محسوب می شود که شهر «شیامن» در استان «فوجیان» چین میزبان آن بود.
شهر «شیامن» به شهر سنگ چین شهرت دارد و مرکز صنعت سنگ این کشور است.
دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه شانزدهم، امسال بر اساس کشورهای شرکت کننده سالن های مجزایی برای آنان در نظر گرفتند که نمایندگان کشورمان نیز در این دوره سالن های ویژه ای را به خود اختصاص داده بودند.
همچنین در طول برپایی این نمایشگاه علاوه بر برگزاری نشست های علمی و تخصصی برای شرکت کنندگان، تشکیل کنگره جهانی سنگ نیز در دستور کار قرار داشت.
چین یکی از کشورهای فعال در صنعت سنگ است و بر اساس آمارهای ارائه شده، میزان صادرات سنگ این کشور در سال گذشته میلادی (2015) با افزایش 34 درصدی به 270 میلیون دلار رسید.
این کشور در زمینه صادرات سنگ، خود را دومین کشور جهان می داند و گفته می شود ارزش واردات سنگ چین نیز 101 میلیون دلار است.
نام:
ایمیل:
* نظر: