کد خبر: ۲۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح مدیریت و ساماندهی سفرهای نوروزی از 25 اسفند 94 آغاز و تا 20 فروردین 95 ادامه خواهد داشت.
به گزارش تجارت آنلاین  از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار تقی مهری در تشریح جزئیات طرح ساماندهی سفرهای نوروزی پلیس راهور اظهار کرد: راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سال 95 را با اجرای طرح ساماندهی سفرهای نوروزی آغاز می کند که نخستین گام در این مسیر، رزمایش مدیریت سفرهای نوروزی در روز 25 اسفند 94 است.
وی افزود: در این رزمایش همه دستگاه های خدماتی و امدادی با پلیس همکاری می کنند. گام بعدی نیز اجرای طرح ساماندهی سفرمای نوروزی از همان روز تا 20 فروردین 95 خواهد بود.
فرمانده پلیس راهور ناجا با بیان اینکه این رزمایش در روز 25 اسفند ماه جاری در همه استان ها عملیاتی خواهد شد، گفت: در تهران در ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی (ره) رزمایش مدیریت و ساماندهی سفرهای نوروزی اجرا می شود.
وی یکی از اقدامات خوب پلیس را هماهنگی این نهاد با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در آشکارسازی نقاط حادثه خیز جاده ها عنوان و تصریح کرد: این کار از قبل از عید شروع شده و همچنان ادامه دارد و از دیگر اقداماتی که برای ارتقای سطح ایمنی سفرهای نوروزی از سوی راهور در دست پیگیری است، برپا کردن چادرهای استراحت مسافران در نقاط قابل استفاده در برخی جاده ها به خصوص مسیرهای کویری است.
این مقام ارشد ناجا از دیگر اقدامات انجام شده از سوی دو دستگاه پلیس راهور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را ارائه خدمات مسافرتی به مسافران در محل اسکان آنها عنوان کرد و یادآورشد: البته سعی شده این خدمات در اماکنی ارائه شود که ترافیک ایجاد نمی کند؛ این نقاط از سوی پلیس تعیین شده اند که معمولا در داخل شهرها و بعضا در جاده هاست.
پلیس راهور ناجا با اشاره به نقش مهم همیاران پلیس در ارتقای ضریب ایمنی مسافران نوروزی تأکید کرد: همیاران پلیس در آماده باش صددرصد به سر می برند؛ ارائه آموزش های ایمنی رانندگی به دانش آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه تحت عنوان (به ترتیب مقاطع تحصیلی) همیاران پلیس، پلیس یاران نوجوان و پلیس یاران جوان کمک شایانی به افزایش ایمنی سفرهای نوروزی به خصوص جاانداختن فرهنگ صحیح رانندگی خواهد داشت.

**کنترل نوروزی جاده های روستایی در دست دهیاران
فرمانده راهور با اشاره به همکاری دهیاران دهیاری های واقع در مسیرهای روستایی پرتردد با پلیس راه راهنمایی و رانندگی ناجا در طول اجرای طرح سفرهای نوروزی، بیان کرد: وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی تجهیزاتی برای دهیاران تهیه کرده اند تا بتوانند در جاده های روستایی که معمولا پلیس کمتر حضور دارند، نقش کنترلی ایفا کنند.
**صدور بیمه شخص ثالث در طول تعطیلات
وی وجود بازرسان نامحسوس در طول اجرای طرح ساماندهی و مدیریت سفرهای نوروزی را یادآور شد و افزود: این بازرسان در کنترل رانندگان پرخطر مؤثرند و اعمال قانون می کنند و با شرکت های بیمه گر نیز هماهنگ شده تا در ایام نوروز به رانندگانی که نیاز به صدور یا تمدید بیمه نامه های خود دارند، خدمات کامل ارائه شود.
سردار مهری هماهنگی پلیس راهور با دیگر دستگاه های امدادرسان از قبیل اورژانس، هلال احمر و اورژانس هوایی را خوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: در زمینه حوادث طبیعی مؤثر در بروز سوانح رانندگی نیز امسال تمهیدات ویژه ای تدارک دیده ایم تا مردم در راه نمانند.
وی افزود: سال گذشته 18 حادثه طبیعی منجر به سانحه جاده ای (در هر روز یک حادثه) را شاهد بودیم که عمدتا انسداد جاده در اثر رانش زمین، طغیان رودخانه و دیگر حوادث طبیعی را شامل می شد.
این مسئول به اتمام طرح مسافرت های زمستانی در 23 اسفند اشاره کرد و ادامه داد: اگر شرایط ناپایدار جوی را در روزهای منتهی به پایان امسال شاهد باشیم، طرح سفرهای زمستانی ادامه خواهد داشت و همزمان با طرح سفرهای نوروزی اجرا خواهد شد. همچنین با صداوسیما برای اطلاع رسانی در شبکه های یک، دو، سه، پنج، خبر و شما و اجرای برنامه های ویژه ای در شبکه های رادیویی تفاهم نامه هایی به امضا رسانده است.
** کاهش سوانح جاده ای با احیای کمیسیون ایمنی راه ها در دوره وزارت آخوندی
فرمانده پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به هماهنگی های بسیار خوب میان دستگاه های متولی سفر پس از احیای کمیسیون ایمنی راه ها در دوره وزارت آقای آخوندی با هدف افزایش ضریب ایمنی سفرهای جاده ای خاطرنشان کرد: سامانه های اطلاع رسانی طراحی شده در وزارت راه و شهرسازی در دو سال اخیر، نصب دوربین های جاده ای و اقدامات دیگری از این دست در دو سه سال اخیر کمک بزرگی به کاهش سوانح رانندگی کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: