کد خبر: ۲۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: دولت تدبیر و امید دسترسی آزاد به اطلاعات را حق همه شهروندان می داند؛ زیرا این دسترسی به ارتقای سطح آگاهی و امنیت، ارتقای سطح زندگی، شفافیت و کاهش فساد و افزایش امید منجر می شود.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز شنبه در شبکه اجتماعی کلوب به مناسبت یکصد و سی و نهمین سالگرد ورود تلگراف به ایران افزود: از 139 سال پیش تاکنون تغییرهای وسیعی در این فناوری ایجاد شده است؛ به گونه ای که در این زمان از هر قوم و نژادی که باشید و در هر نقطه ای از جهان که زندگی کنید به آسانی می توانید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید 139 سال پیش در بیست و یکم اسفندماه تلگراف به ایران وارد شد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد کوچک ترین تعلل در توسعه این بخش می تواند اثرهای ناگواری بر سایر بخش های جامعه داشته باشد. 

وی افزود: لزوم دسترسی سهل و آسان همه شهروندان، ایجاد عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا ما را بر آن داشت تا به توسعه اینترنت روستایی، اجرای نسل سوم و چهارم تلفن همراه و ایجاد تسهیلات و قوانین لازم در روابط بین اپراتورها پرداخته تا شاید بخشی از وظیفه خود را به مردم فهیم و عزیز کشورمان ادا کرده باشیم. 

واعظی یکی از مهمترین راه های دسترسی آزاد به اطلاعات را رشد سریع فناوری ارتباطات و اطلاعات در کشور دانست. 
نام:
ایمیل:
* نظر: