کد خبر: ۲۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: 180 مدرسه و 232 باب مسجد در سایت های مسکن مهر در سراسر کشور ساخته شده است.
احمد اصغری مهرآبادی در دزفول افزود: تامین زیرساخت های مسکن مهر ازجمله آب، گاز، برق و فاضلاب برعهده وزارت نفت و نیرو است که اکنون انجام می شود و وزارت راه وشهرسازی نیز تا حد امکان از منابع داخلی برای تامین این زیرساخت ها اقدام می کند.
وی ادامه داد: در زمینه تامین خدمات روبنایی از جمله مسجد، مدرسه، کلانتری، خانه بهداشت و دیگر امکانات نیز دستگاه های متولی باید جوابگو باشند ولی وزارت راه وشهرسازی ازمحل منابع خود و از محل فروش اراضی تاکنون ساخت 477 باب مدرسه را در کشور در محل پروژه های مسکن مهر آغاز کرده که از این تعداد 180 باب مدرسه به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: از مجموع 822 باب مسجدی که قرار است در سایت های مسکن مهر کشور ساخته شود نیز ساخت 424 باب آغاز شده که از این تعداد 232 مسجد تکمیل شده و بقیه نیز در آینده تکمیل خواهد شد.
قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در مسکن مهر اظهارکرد: ساخت 57 باب کلانتری در سایت های مسکن مهر آغاز شده که تاکنون ساختمان 25 کلانتری به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: برای محوطه سازی و آماده سازی سایت های مسکن مهر نیز با وجود اینکه محوطه سازی بر عهده مردم است دولت از محل یارانه ای اعتباری برای راه های دسترسی، محوطه سازی و دیگر خدمات به پروژه های مسکن مهر اختصاص داده است.
اصغری مهرآبادی گفت: با این وجود فاصله ای بین تعداد واحدهای ساخته شده و واحدهای بدون متقاضی وجود دارد که دولت تعهد کرده اعتباری برای تکمیل این واحدها اختصاص دهد.
قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در مسکن مهر درباره استحکام واحدهای مسکونی ساخته شده اظهارکرد: واحدهای ساخته شده از نظر سازه مشکلی ندارند و تنها طرح های کلانه گرگان و سمنان شامل 200 واحد، مشکل دارند که ممکن است در هر پروژه ای پیش آید.
با حضور قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در مسکن مهر و مسئولان استانی و محلی از مسجد ولایت مهرشهر دزفول با صرف اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال بهره برداری شد.
همچنین در آیینی در دزفول با حضور قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در مسکن مهر و مسئولان استانی هفت هزار و 500 واحد مسکن مهر در خوزستان به متقاضیان واگذار شد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: