کد خبر: ۲۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
معاون مدیرکل در امور نوسازی و فناوری اطلاعات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: همسو با طرح تکریم ارباب رجوع و همچنین طرح تحول ارتقای خدمات به مسافران در عرصه فرودگاهی در ایام تعطیلات نوروزی مقرر شده مسافران به موقع از برنامه پروازی خود آگاهی پیدا کنند.
 مجتبی رنجبر افزود: همسو با طرح تکریم ارباب رجوع و همچنین طرح تحول ارتقای خدمات به مسافران در عرصه فرودگاهی در ایام تعطیلات نوروزی مقرر شده مسافران به موقع از برنامه پروازی خود آگاهی پیدا کنند.

وی شیوه اطلاع رسانی به مسافران نوروزی فرودگاه ها را به سه روش اعلام کرد و افزود: نخست، استفاده از اطلاعات اعلام پرواز(FIDS) است و در این باره مسافران هوایی می توانند از آخرین اطلاعات ارائه شده در پورتال روابط عمومی شرکت به نشانی اینترنتی WWW.AIRPORT.IR استفاده کنند، در این پایگاه یک بخش ویژه اخبار و اطلاعات سفرهای نوروزی اطلاع رسانی می شود.

رنجبر گفت: مسافران هوایی همچنین می توانند از نرم افزارهای کاربردی (اپلیکیشن) تلفن های همراه یا تبلت ها و رایانه های خویش در بسترهای WINDOWS MOBILE، ANDROID و IOS استفاده کنند و به تمامی اطلاعات پروازها و اطلاعات مربوط به فرودگاه ها آن هم به صورت لحظه به لحظه و آنلاین دست یابند و هر فردی که یک تلفن همراه هوشمند در اختیار داشته باشد، می تواند برنامه های اطلاعات فرودگاهی را دانلود و از آن استفاده کند.

وی اضافه کرد: مسافرانی که در پایانه های مسافری فرودگاه ها حضور پیدا می کنند، می توانند از طریق مشاهده مانیتورهای اطلاعات پرواز، آخرین اخبار و اطلاعات را درباره پروازها، تاخیرهای احتمالی، زمان پذیرش مسافر و تحویل بار مطلع شوند.

وی یادآورشد: برخی از پایانه های مسافری فرودگاه های کشور بیش از 200 دستگاه مانتیتور ویژه ارائه اطلاعات پرواز دارند به طوری که شرکت فروگاه ها و ناوبری هوایی ایران سال گذشته بیش از یک هزار مانیتور جدید را خریداری کرد تا ضریب اطلاع رسانی به مسافران داخل فرودگاه از این طریق به حداکثر افزایش یابد.

معاون مدیرکل در امور نوسازی و فناوری اطلاعات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به دو زمان پرترافیک در حوزه فرودگاهی و پروازی در شهریور و ایام نزدیک به عید نوروز افزود: اکنون در چارچوب ستاد نوروزی شرکت فرودگاه ها ، تلاش خود را برای آماده سازی زیرساخت های شبکه ای و سایر امور انجام داده تا مسافران نوروزی از آخرین وضعیت پروازها مطلع شوند.

گفتنی است، براساس برنامه ریزی از20 اسفند 94 تا 20 فروردین 95سازمان هواپیمایی کشوری برای انجام حدود 25 هزار پرواز برنامه ای و فوق العاده مجوز صادر کرده و پیش بینی می شود در این مدت سه میلیون نفر مسافر در مسیرهای داخلی و بین المللی جا به جا شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: