کد خبر: ۲۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
ایران اسلامی در سالروز شهادت بانوی دو عالم، دخت گرامی پیامبر اکرم(ص) حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (س) سیاهپوش و عزادار است.
 مردم در سراسر ایران اسلامی با برپایی مجالس عزاداری در مساجد، تکایا، حسینیه ها و مصلی ها از دیشب تا امروز یکشنبه عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) و خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز می دارند.
مساجد، حسینیه ها، تکایا، سر در مغازه ها، میدان ها، معابر و منازل سراسر کشور سیاه پوش شده و مردم مومن ایران زمین با برگزاری آیین های مذهبی در عزای بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندان شهیدش بر سر و سینه زدند.
مشهدالرضا نیز همزمان با سوم جمادی الثانی سالروز شهادت دختر نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) به سوگ یاس نبوی نشسته است.
مشهد و به ویژه حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) روز یکشنبه میزبان دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از نقاط مختلف میهن اسلامی و جهان تشیع است.
به همین خاطر صحن و سرای حرم مطهر رضوی سراسر سیاهپوش شده و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) با تشرف به این ساحت مقدس با نوحه خوانان و مرثیه سرایان همراه شده و در عزای حضرت فاطمه زهرا(س) به سوگواری نشسته اند.
اجتماع عظیم عزاداران فاطمی همزمان با سوم جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) روز یکشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و دهها هزار زائر و مجاور در این شهر برگزار شد.
* قم در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) غرق در عزا و ماتم است
شهر مقدس قم در سالروز شهادت بی بی دو عالم، دخت گرامی نبی مکرم اسلام(ص) حضرت صدیقه کبری(س) با برگزاری آیین های مختلف در جای جای این شهر با حضور دلدادگان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یکپارچه غرق در عزا و ماتم شده است.
آیین های عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از دیشب در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، بیوت مراجع تقلید، بقاع متبرکه امامزادگان، مساجد، تکایا و دیگر مکان های مذهبی قم با حضور خیل عظیم مجاوران و زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) آغاز شده است.
از صبح امروز نیز حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران مملو از شیفتگان اهل بیت(ع) است که خود را از نقاط مختلف استان و کشور به این مکان های مقدس رسانده اند تا سالروز شهادت دردانه نبی اسلام را به حضرت ولیعصر(عج) و کریمه اهل بیت(ع) تسلیت بگویند.
هیات ها و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی نیز بر اساس سنتی دیرین در خیابان های این شهر به ویژه در جوار حرم کریمه اهل بیت(ع) به حرکت درآمده و با نوحه خوانی، بر سر و سینه می زنند و به عزاداری می پردازند.
*سومین حرم اهل بیت(ع) در سالروز شهادت ام ابیها (س) غرق در عزا و ماتم است
همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س)، شیراز، شهر شعر، شعور و شریعت و استان فارس، پایتخت فرهنگ و عرفان اسلامی سوگوار دخت گرامی پیامبر مکرم اسلام و جای جای این سرزمین غرق در عزا و ماتم است.
آستان قدسی حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان کانون اصلی برگزاری آیین عزاداری بانوی دو عالم در حالی که با پرچم های سبز و سیاه آذین بسته شده است، طی دیشب و امروز میزبان هزاران نفر از سوگواران فاطمی و محبان اهلبیت است.
آیین عزاداری سنتی و سینه زنی و زنجیر زنی امروز همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم در بسیاری از هیات های مذهبی برقرار است، این هیات ها به صورت دسته های عزاداری در آستان حضرت شاهچراغ (ع) تجمع کرده اند و در رثای همسر گرامی حضرت امیر سینه زنی می کنند.
*اجتماع عزاداران فاطمی در میدان شهدای ذهاب رشت
همزمان با سالروز شهادت جانسوز دخت نبی مکرم اسلام، اجتماع بزرگ سوگواران حضرت صدیقه طاهره (س) در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت برگزار شد.
مردم عزادار شهر رشت از ساعت 10 صبح با حضور در میدان شهدای ذهاب و برپا کردن بیرق های عزا در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشک ماتم ریختند.
مردم مؤمن و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت، بار دیگر پرچم های یا زهرا را به دست گرفته و با بر تن کردن جامه عزا، در قالب دستجات سینه و زنجیرزنی در خیابان ها حضور یافتند و عزاداری کردند.
مداحان اهل بیت نیز با نوحه خوانی و قرائت مصیبت خاندان عصمت و طهارت، ارادت و مودت خود را به ساحت دردانه و جگرگوشه رسول گرامی اسلام ابراز داشتند.
* اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در استان البرز
همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س)، اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی روز یکشنبه در کرج و دیگر شهرستان های استان البرز برگزار شد.
امروز مردم استان البرز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اجتماع پرشور خود، حال و هوای فاطمی به روزهای پایانی سال 94 بخشیدند و در سوگ دخت نبی مکرم اسلام (ص)، همسر ولایت و مادر امامت اشک ماتم ریختند.
عزاداران حضرت فاطمه زهرا (س ) در میدان شهدای کرج در فضایی حزن انگیز که با نوحه سرائی مداحان اهل بیت (ع) همراه بود در سوگ این بانوی بزرگ اسلام به عزاداری و سوگواری پرداختند.
این تجمع با حضور گسترده طلاب و روحانیون، اصناف، بسیجیان، مدیران، ورزشکاران، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.
آیین های عزاداری دیگری در شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان، اشتهارد و فردیس با شور فاطمی همراه بود.
* قزوین در سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام غرق در عزا و ماتم است
همزمان با فرا رسیدن سوم جمادی الثانی، سالروز شهادت ام ابیها، صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا (س) استان قزوین یکپارچه سیاهپوش و غرق در ماتم و عزا شد.
اقشار مختلف مردم و کسبه شهر دارالمومنین قزوین، امروز با بستن بازار و مغازه های خود و با برپایی مجالس سوگواری در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اشک ماتم ریختند.
از صبح امروز انبوهی از عزاداران قزوینی در قالب دسته های سینه زنی از آستان مقدس چهار انبیاء (ص) به راه افتاده و تا حرم امامزاده حسین (ع) این شهر، مویه کنان به سوگواری پرداختند.
حرم مطهر امامزاده حسین (ع) از دیشب و صبح امروز شاهد دسته های انبوه عاشقانی بود که با حضور در صحن مبارک این امامزاده واجب التعظیم، آیین سوگواری برگزار کردند.
ارادتمندان به ساحت مقدس یگانه دخت پیامبر اسلام (ص)، حضرت زهرا (س) دیشب و امروز را با حضور در تکایا و مساجد به برپایی آیین های سوگواری و عزاداری پرداخته و اینگونه عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.
همچنین عاشقان اهل بیت در میدان ها، معابر عمومی و سر در اداره های استان قزوین با برافراشتن پرچم های سیاه این روز را گرامی داشتند.
شهرستان های آبیک، البرز، تاکستان و بویین زهرا نیز حاکی از برگزاری آیین عزاداری و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در سطح خیابان ها و معابر شهرها و روستاها است.
* تهران غرق در سوگ یاس نبوی است
شهر تهران در سوگ شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) غرق در حزن و اندوه است و مردم ولایتمدار پایتخت با برافراشتن بیرق های عزا بر سردر خانه ها و معابر روز شهادت حضرت زهرا (س) را گرامی داشته اند.
مردم عزادار تهران در قالب هیات های مذهبی با برپایی دسته های سینه زنی و روضه خوانی به سوگواری بانوی دو عالم پرداختند.
عزاداران فاطمی امروز با برگزاری آیین سوگواری در مساجد، تکایا و حسینه های استان عشق و ارادت خود را به سلاله خاتم پیامبران ابراز کردند.
امروز صحن امامزادگان مدفون در تهران شاهد حضور پرشور مردم در عزای یاس نبوی است و مداحان اهل بیت(ع) امروز در مجالس عزای ام ابیها به ذکر مصائب آن حضرت پرداختند.
در مناطق مختلف تهران و از جمله امامزاده حسن، امامزاده عبدالله، امامزاده جعفر و دیگر بقاع متبرکه و برخی میدان های پایتخت از جمله هفتم تیر و فاطمی خیمه سوگواری حضرت زهرا(س) برپاست.
اجتماع عزاداران نیز ظهر امروز در میدان فاطمی با سخنرانی حجت الاسلام کاظم صدیقی برگزار می شود.
در روز شهادت حضرت فاطمه (س) پیکر یک شهید گمنام با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و اقشار مختلف مردمی در میدان هفت تیر تشییع و در محل فدراسیون جانبازان به خاک سپرده شد.
پیکر دو شهید گمنام دیگر نیز امروز با حضور پرشور ساکنان شهرک قمربنی هاشم تشییع و در این محل خاکسپاری شد.
همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر 111 شهید گمنام در 61 نقطه از 17 استان کشور تشییع و خاکسپاری می شوند.
این شهدا در طول ماه های اخیر در مناطق عملیاتی فاو، ام الرصاص، شلمچه، مجنون، شرق دجله، زبدات و کردستان عراق توسط گروه های تفحص کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: