کد خبر: ۲۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
مدیر بخش تحقیقات آی.بی.آی دانشگاه ریجنسبرگ آلمان با بیان اینکه اساس سوئیفت بر شفافیت است، تاکید کرد که این ارتباط بانکی برای شرکت های بزرگ ایجاد شده و شهروندان عادی نمی توانند از آن استفاده کنند.
«ارنست استال» در حاشیه دومین همایش بانکداری و تجاری اروپا در تهران گفت: برای یک جابه جایی ساده در سیستم سوئیفت، همه اطلاعات فرستنده و گیرنده باید کامل باشد. اینکه مشخصات فردی آنها چیست، محل استقرارشان کجاست، نزد کدام بانک حساب دارند و غیره.
وی افزود: در این رابطه، خلاءهای سیستم نیز به طور مرتب شناسایی و رفع می شود.
استال، در پاسخ به این پرسش که آیا با لغو تحریم های بانکی ایران، شهروندان عادی نیز امکان دسترسی به کارت های معتبر بین المللی برای پرداخت های خارجی خود خواهند داشت، گفت: خیر؛ این نوع پرداخت ها در قالب سوئیفت تعریف نشده است؛ سوئیفت فقط برای شرکت های بزرگ و بانکهاست که حجم جابه جایی پول آنها زیاد و به صورت موردی است.
این مقام مسئول در دانشگاه ریجنسبرگ آلمان ادامه داد: سیستم های ویزا کارت و مستر کارت که برای این منظور استفاده می شوند، در کنترل آمریکا هستند و در زمان حاضر، ایران مجاز به استفاده از آنها نیست.
وی اظهار داشت: با این حال، این خوشبینی وجود دارد که در چند سال آینده، موانع در این بخش نیز برداشته شود و شهروندان ایرانی بتوانند از این شبکه های کارتی بین المللی استفاده کنند.
استال گفت: البته مشکل دیگری که در این زمینه وجود دارد، همان شفافیت است؛ شفاف سازی اطلاعات فردی و بانکی یک جمعیت 80 میلیون نفری، کاری زمان بر است.
به گزارش ایرنا، هفته پیش مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرد که نخستین کارت های بین المللی در نظام بانکی کشور سال آینده وارد کشور می شوند.
به گفته وی، براساس مذاکرات انجام شده با بانک جی.بی.سی (JBC) ژاپن قرار است کارت های بین المللی این شرکت از سال آینده وارد نظام بانکی ایران شود.
داوود محمد بیگی درباره ورود کارت های بین المللی همچون «ویزا کارت و مستر کارت» و دیگر کارت های بین المللی به بازار ایران نیز گفت، بانک مرکزی اقداماتی را در این زمینه انجام داده و برنامه ریزی هایی برای اتصال شبکه شتاب با شبکه های خارجی همانند ویزا و مستر (کارت) انجام شده است.
دومین همایش بانکداری و تجارت ایران و اروپا 15 تا 17 اسفند در تهران برگزار شد.
آی.بی.آی (Information Behavior and Interaction)، رفتار اطلاعاتی و تاثیر متقابل است.
منبع : ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: