کد خبر: ۳۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
رئیس خانه کشاورز خوزستان گفت: بارندگی چند روز قبل در خوزستان خسارت های سنگینی به کشاورزان وارد کرده است.
مسعود اسدی اظهار کرد: دو شب قبل میزان بارندگی به طور تقریبی در شهرستان شوش ۳۳ و ۳۴ دهم میلی متر، دزفول ۳۴ میلی متر و اهواز ۲۲ و چهار دهم میلی متر بود.

وی افزود: در شهرهایی مثل دزفول، اهواز، اندیمشک، شوش و شوشتر بارندگی های سنگینی داشتیم به همین خاطر با توجه به اینکه در اکثر این مناطق مزارع گندم به خوشه نشسته و در مرحله خوشه قرار داشتند، دچار آسیب دیدگی شدید مزارع در این مناطق شدیم. متاسفانه باران همراه با باد بوده و آسیب دیدگی در مزارع بسیار بالا بود.

رئیس خانه کشاورز خوزستان تصریح کرد: این بارندگی ها، خسارت سنگینی به مزارع سبزی و صیفی جات وارد کرد ولی مهمترین مشکل ایجاد شده خوابیدگی مزارع گندم است که به طور گسترده ای در تمام مناطقی که شاهد بارندگی شدید بودند، اتفاق افتاد.

اسدی بیان کرد: انتظار داریم که صندوق بیمه محصولات کشاورزی هرچه سریعتر نسبت به تعیین خسارات اقدام کرده و اقدامات خود را با هماهنگی کامل با مجموعه خانه کشاورز استان انجام دهد.

وی با اشاره به نظارت بر اجرای کار صندوق گفت: پیگیری های لازم را انجام می دهیم تا تهران، کشاورزان استان را در پرداخت خسارات مانند سال های قبل با مشکل مواجه نکند چون در گذشته کشاورزان استان نارضایتی شدیدی نسبت به پرداخت بیمه داشتند.

رئیس خانه کشاورز خوزستان ادامه داد: انتظار داریم که امسال این وضعیت تکرار نشده و در اسرع وقت خسارت مالی کشاورزان پرداخت شود. برآورد مالی ابتدایی هنوز انجام نشده ولی میزان خسارات وارده بسیار گسترده است و انتظار داریم که پرداخت بیمه با واقع بینی انجام شود.

اسدی عنوان کرد: نگرانی ما و کشاورزان این است که صندوق بیمه به خاطر ضعف مالی موجود و به خاطر مشکلات پولی خود خدایی نکرده اقدام به کارشناسی در حد پرداخت خود کند، یعنی بر اساس توان پرداخت خود خسارت را اعلام کند ولی نظارت دقیق بر کارشناسی های صندوق خواهیم داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: