کد خبر: ۳۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
آخرین وضعیت بازار بلیت اتوبوس نوروزی
با گذشت چند هفته از آغاز فرآیند پیش فروش اینترنتی بلیت‌های اتوبوس‌های نوروزی، هر چند بخش زیادی از ظرفیت‌ها به فروش رفته، اما همچنان در بسیاری از مسیرها برای انتخاب‌های مختلف بلیت وجود دارد.
بررسی‌های انجام گرفته در سامانه اینترنتی فروش بلیت اتوبوس حاکی از آن است که دو موضوع تاثیری جدی روی انتخاب مردم در این حوزه و میزان فروش بلیت در طول روزهای گذشته، داشته است.

در مسیرهایی که امکانات مختلفی برای حمل‌ونقل وجود ندارد یعنی شبکه ریلی به استان نرسیده و از زیرساخت‌های هواپیمایی نیز چندان برای مدیریت سفرهای نوروزی گسترش پیدا نکرده‌اند، اتوبوس به عنوان یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌ها شناخته می‌شوند برای مثال وضعیت سایت نشان می‌دهد استان‌هایی مانند خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه جزو استان‌هایی بودند که بیشترین فروش بلیت را به خود اختصاص دادند.

با وجود این فروش البته در تمام مسیرهای این استان‌ها همچنان ظرفیت قابل توجهی برای مسافران باقی مانده تا در بین اتوبوس‌های متنوع خودروی مدنظر خود را انتخاب کنند.

دومین عامل تاثیر‌گذار در این انتخاب‌ها وضعیت کیفی اتوبوس و میزان خدمات ارائه شده در آنها به مسافران است.

اتوبوس‌های وی آی پی که امکان استفاده به صورت تخت از صندلی‌هایشان وجود دارد در طول این روزها بیشترین فروش را به خود اختصاص داده‌اند تا جایی که در بسیاری از مسیرها ظرفیت آنها یا به اتمام رسیده و یا تعدادی محدود باقی‌مانده است. پس از آن نیز مدل‌هایی از اتوبوس‌های اسکانیا جزو پرفروش‌ترین اتوبوس‌ها به حساب می‌آیند.

با توجه به ظرفیت بالایی که از سوی اتحادیه برای مسیرهای پرتردد و پرمسافر مانند مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز در نظر گرفته شده بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز برای سفر به این شهرها در تمامی روزهای نوروز ظرفیت خالی باقی مانده و اتوبوس‌های متفاوتی نیز در ساعات مختلف روز در این مسیرها امکان تردد دارند.

با وجود این‌که هنوز بخش زیادی از ظرفیت‌های در نظر گرفته شده برای سفرهای زمینی در ایام نوروز باقی‌مانده و به فروش نرسیده‌اند رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری چند روز قبل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا رسما اعلام کرد: حتی در صورتی که این ظرفیت‌ها به پایان برسند نیز طوری برنامه‌ریزی شده تا هیچ مسافری بدون رسیدن به نیاز خود پایانه‌های مسافرتی را ترک نکند و اگر نیاز باشد در ترمینال‌ها اتوبوس جدید در نظر گرفته خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: