کد خبر: ۳۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱
شاخص سهام بورس فوتسي 100 لندن، در پايان معاملات روز سه شنبه، همزمان با كاهش قيمت نفت خام برنت درياي شمال، روندي كاهشي يافت.
ارزش شاخص سهام بورس فوتسي 100 لندن كه در آن در هر روز كاري سهام 100 شركت مهم و بزرگ انگليس از نظر ارزش بازاري سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاري و خريدوفروش مي شود در بعد از ظهر روز سه شنبه با كاهش 1.19 درصدي مواجه شد.
شاخص سهام بورس فوتسي 100 لندن، با 73 واحد كاهش، به 6 هزار 91 واحد رسيد.
كاهش شاخص سهام بورس فوتسي 100 لندن بيش از هر چيز متاثر از كاهش سهام غول هاي نفتي 'بي پي ' و ' شل ' و شركت هاي معدني بوده است.
پوند انگليس نيز عصر روز سه شنبه در برابر دلار آمريكا با 0.74 درصد كاهش، در مقابل 1.4156 دلار و همچنين با 0.69 درصدكاهش در مقابل يورو، در مقابل 1.2436 يورو معامله شد.
هر بشكه نفت خام سبك برنت درياي شمال كه بيش از دو سوم نفت هاي جهان از جمله نفت اوپك، بر اساس آن قيمت گذاري مي شوند، نيز در پايان معاملات بعد از ظهر روز سه شنبه در بازار لندن، با 27 سنت كاهش به 38.70 دلار رسيد.
به گزارش منابع انگليسي، بهاي هر بشكه نفت شاخص آمريكا، 'وست تگزاس اينترميدييت '( دبليوتي آي ) نيز روز سه شنبه با 28 سنت كاهش به 35.42 دلار رسيد.
اين پايين ترين بهاي نفت خام در بازارهاي جهاني طي يك ماه گذشته شمرده مي شود .
گفته مي شود كاهش به يكباره و غيرمنتظره تقاضا براي بنزين در آمريكا در ماه ژانويه گذشته يكي از دلايل كاهش بهاي نفت خام بوده است.
به گفته كارشناسان وجود شك و ترديد در مورد احتمال توافق كشورهاي مهم توليد كننده نفت خام براي ثابت نگه داشتن توليداتشان يكي ديگر از دلايلي است كه سبب نوسان بازار نفت شده است.
وزيران نفت عربستان و روسيه در فوريه گذشته در نشستي در قطر توافق كرده بودند كه سطح توليد نفت خام خود را در سطح ماه ژانويه ثابت نگهدارند كه اين مساله سبب تقويت قيمت نفت خام در بازار جهاني شده بود.
در هفدهم آوريل آينده قرار است نشستي با حضور كشورهاي توليد كننده نفت خام در دوحه برگزار شود كه موضوع اصلي آن ثابت نگهداشتن سطح توليدشان است.
قيمت نفت خام برنت در بازارهاي جهاني از ژوئن 2014 ميلادي كه هر بشكه آن در حدود 115 دلار بود، تاكنون به دليل كاهش تقاضا، مازاد توليد نفت و بروز نوسان در اقتصادهاي نوظهور نزديك به 70 درصد كاهش داشته است.
هر چند از ماه ژوئن گذشته كه بهاي هر بشكه نفت خام برنت با رسيدن به سطح 27.10 دلار، به پايين ترين حد در طي 20 سال گذشته رسيده بود تاكنون رشد قابل ملاحظه اي كرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: