کد خبر: ۳۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران از خريد تضميني يك هزار و 300 تن دانه روغني كلزا از پنج استان گرمسيري كشور خبر داد.

به گزارش  شركت بازرگاني دولتي ايران، علي قنبري با بيان اين كه دانه روغني كلزا كالايي استراتژيك است و وزارت جهادكشاورزي براي افزايش توليد اين محصول برنامه اي ويژه دارد، افزود: اين شركت برداشت و خريد دانه هاي روغني را در استان هاي خوزستان، فارس، ايلام، كرمان و هرمزگان انجام مي دهد.
وي اظهار داشت: امسال 65 هزار و 500 هكتار از اراضي كشاورزي كشور به كشت دانه ي روغني كلزا اختصاص يافته است و پيش بيني مي شود 100 هزار تن از اين محصول در كشور خريداري شود.
به گفته قنبري، دانه روغني كلزا در سراسر كشور كشت مي شود و استان هاي برتر براي توليد اين محصول به ترتيب گلستان، خوزستان، اردبيل و خراسان رضوي هستند كه پيش بيني مي شود نيمي از خريد تضميني كلزا در اين 4 استان انجام شود.
وي تصريح كرد: دانه روغني كلزا يك محصول استراتژيك و ماده اوليه توليد روغن خوراكي است و با توجه به برنامه هاي وزارت جهادكشاورزي براي توسعه و ترويج بخش كشاورزي و اهميت توليد دانه ي روغني در كشور، نگاه ويژه اي به خود اتكايي توليد اين محصول در كشور شده است.
معاون وزير جهادكشاورزي ادامه داد: برداشت كلزا از نخستين روزهاي سال جاري در استان هاي جنوبي و كلزا خيز كشور شروع شده و با گذشت زمان و رسيدن به ماههاي گرم سال، برداشت آن سير صعودي مي گيرد و تا اواسط مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
وي افزود: شركت بازرگاني دولتي ايران با تاكيد وزير جهادكشاورزي، متولي خريد تضميني اين محصول شده و با انجام خريد تضميني با كيفيت، عمليات خريد دانه ي روغني كلزا را انجام خواهد داد.
مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران، قيمت خريد تضميني كلزا را به ازاي هر كيلوگرم 25 هزار و 300 ريال اعلام كرد و گفت: مراكز خريد اين شركت در استان ها كلزاي كشاورزان را تحويل مي گيرند و بانك كشاورزي به عنوان بانك عامل نسبت به پرداخت و واريز بهاي كلزاهاي خريداري شده اقدام مي كند.
به گزارش ايرنا، دستور العمل خريد تضميني دانه هاي روغني همانند دستور العمل خريد تضميني گندم با رويكرد كيفيت محور و در راستاي حمايت از توليدات با كيفيت داخلي تدوين شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: