کد خبر: ۳۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه بخش خصوصي ايران هنوز تصميمي براي سرمايه‌ گذاري در صنعت هوانوردي نگرفته است، گفت: با توجه به تقاضا در بازار، انتظار اين بود كه حداقل 100 هواپيما به صورت اجاره و اجاره به شرط تمليك وارد كشور شود.
عباس آخوندي در ديدار با مديران شركت هاي هوايي و مسئولان صنعت هوانوردي و فرودگاهي افزود: در صنعت هوايي بخش خصوصي همپا با بخش دولتي نيست و وقتي تقاضا در بازار وجود داشته باشد بازار مشتري خودش را پيدا مي‌كند.
وي اظهارداشت: همه شركت‌هاي ليزينگ موجودي دارند ولي هنوز هيچ شركت هواپيمايي غيردولتي ايران در بخش ليزينگ اقدامي نكرده است و در اينجا ما در برابر مردم و دولت نمي‌توانيم به صورت محكم از آنها دفاع كنيم.
آخوندي ضمن تشكر از فعاليت‌هاي شركت‌هاي هواپيمايي در ايام نوروز گفت: صنعت هوانوردي ايران براي توسعه كشور مي‌تواند يك پيشتاز توسعه باشد و به همين دليل در اين خصوص وقت مي‌گذارم و توجه جدي به تأمين زيرساخت‌هاي اين حوزه دارم.
وي تاكيد كرد: كارهاي بسيار بزرگي براي توسعه صنعت هوانوردي و فرودگاه‌هاي كشور در حال انجام است و به تدريج قراردادهاي آن منعقد و اجرايي مي‌شود، همچنين در حوزه سيستم‌هاي هوانوردي و ناوبري نيز اقدامات خوبي در حال انجام است كه يكي از اقدامات در سفر وزير حمل و نقل فرانسه، نهايي شدن قرارداد خريد 3 دستگاه رادار براي نصب در فرودگاه‌هاي مهر‌آباد٬ شيراز و بندرعباس بود كه بين شركت فرود‌گاه‌ها و ناوبري هوايي ايران و شركت تالس فرانسه به امضا رسيد و اين روند ادامه پيدا خواهد كرد.
آخوندي فرودگاه امام خميني (ره) را يكي از قطب‌هاي سرمايه‌گذاري خواند و افزود: اواخر سال گذشته بود كه اين فرودگاه به عنوان منطقه آزاد و منطقه ويژه اقتصادي به سرمايه‌ گذاران معرفي شد.
به گفته وي، براي دسترسي به فرودگاه امام‌خميني (ره) علاوه بر آزادراه تهران- قم مسير ديگري از كمربندي جنوب‌غربي تهران از سمت چرمشهر و آبيك در نظر گرفته مي شود تا كساني كه به سمت فرودگاه عزيمت مي‌كنند، بتوانند بدون ورود به تهران به اين فرودگاه دسترسي داشته باشند.
عضو كابينه دولت تدبير و اميد با تأكيد بر اينكه يك دسترسي ريلي ويژه و جداگانه نيز براي فرودگاه امام خميني (ره) در نظر گرفته خواهد شد٬ اظهارداشت: تلاش مي‌كنيم اين فرودگاه به عنوان يك منطقه ويژه اقتصادي و تجاري به يك لجستيك پارك تبديل شود.
وي با بيان اينكه مفهوم حمل و نقل چند وجهي با محوريت صنعت هوانوردي در فرودگاه امام خميني (ره) دنبال مي‌شود٬ افزود: در ادامه اين فرودگاه از طريق ريل به بنادر كشور متصل خواهد شد، بنابراين سرمايه‌گذاري عمده‌اي در فرودگاه امام در حال انجام است.
آخوندي افزود: البته اقداماتي نيز براي امور كوتاه ‌مدت و فوري در حال انجام است، براي مثال در فصل پاييز اميدواريم كه ترمينال سلام آماده شود تا فرودگاه امام (ره) از اين وضعيت نا بسامان خارج شود، همچنين اميدواريم ترمينال موجود در اين فرودگاه نيز با اصلاحات جديد بيش از پيش فعال شود.
وزير راه و شهرسازي با تأكيد بر اينكه فقط بحث حمل و نقل مطرح نيست، بلكه هدف توسعه ملي كشور است٬ افزود: فرودگاه‌هاي كوچك نيز با اضافه شدن ناوگان كوتاه برد به ناوگان فعلي فعال مي‌شوند و اين مساله مي تواند به توسعه گردشگري بسيار كمك كند.
آخوندي رشد صنعت هوانوردي را در دنيا بسيار پرشتاب ارزيابي كرد و گفت: البته در كشور ما نيز اين صنعت در قياس با ساير روشهاي حمل و نقل رشد مناسبي داشته است ولي در عين حال اين انتظار وجود دارد كه در اين بخش سرمايه‌گذاري‌هاي بيشتري انجام شود.
در نشست وزير راه وشهرسازي با مديران شركت هاي هوايي، علي عابدزاده رييس سازمان هواپيمايي كشوري و رحمت الله مه‌آبادي مديرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي كشور حضور داشتند و در اين نشست مسايل و مشكلات صنعت هوانوردي كشور مورد بررسي قرار گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: