کد خبر: ۳۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
قیمت نفت خام سبك ایران در هفته منتهی به ١٥ آوریل (٢٧ فروردین ماه) بیش از چهار دلار برای هر بشكه افزایش یافت.
به گزارش اداره امور اوپك و روابط با مجامع انرژی، قیمت نفت خام سبك ایران در هفته منتهی به هشتم آوریل (٢٧ فروردین ماه) با چهار دلار و ٦ سنت افزایش به ٣٨ دلار و ٨٦ سنت رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبك ایران از ابتدای امسال تاكنون ٣١ دلار و ٣٧ سنت بوده است.
همچنین قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره زمانی مورد بررسی با یك دلار و ٣٠ سنت افزایش به ٣٦ دلار و ٥١ سنت برای هر بشكه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاكنون ٢٨ دلار و ٨٣ سنت بوده است.
قیمت سبد نفتی اوپك نیز در هفته مورد بررسی، به ٣٨ دلار و ٢٤ سنت برای هر بشكه رسید كه نسبت به هفته پیش از آن، چهار دلار و ٩ سنت افزایش نشان می دهد.
هر بشكه نفت خام «دبلیو تی آی» آمریكا در هفته منتهی به ١٥ آوریل با سه دلار و ٩٧ سنت افزایش، ٤١ دلار و ٢٣ سنت برای هر بشكه معامله شد.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال نیز با چهار دلار و ٨٥ سنت افزایش به ٤٢ دلار و ٢٣ سنت برای هر بشكه رسید كه بیشترین افزایش را در میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص داد.
همچنین قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز به ترتیب با چهار دلار و هشت سنت و سه دلار و ٩٤ سنت افزایش، به ٣٩ دلار و ٣٠ سنت و ٣٩ دلار و ٨٣ سنت رسید.
بر پایه این گزارش، در این هفته به دلیل وقوع اعتصاب در صنعت نفت كویت، تولید نفت خام این كشور به میزان ٦٠ درصد كاهش یافت. از سوی دیگر اعلام شد كه واردات چین در سه ماهه نخست سال به بالاترین سطح خود رسیده است.
آژانس بین المللی انرژی اعلام كرد، بازار به تدریج به سمت تعادل پیش می رود كه این تحلیل نیز به تقویت قیمت ها كمك كرد. بویژه اینكه وزارت انرژی آمریكا اعلام كرد نخستین بار در ١٨ ماه گذشته تولید نفت خام آمریكا به كمتر از ٩ میلیون بشكه در روز كاهش یافته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: