کد خبر: ۳۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
مصرف گاز بخش هاي خانگي و تجاري كشور در فروردين ماه امسال به دليل كاهش شديد دما و افزايش بارش ٣٠ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل افزايش يافت.
به گزارش شركت ملي گاز، سرپرست ديسپچينگ شركت ملي گاز ايران گفت: مجموع برداشت گاز از منابع داخلي كشور در فروردين ماه امسال به 18.23 ميليارد مترمكعب رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال پيش از آن نزديك به 6.5 درصد رشد داشته است.
عبدالرضا ابراهيميان افزود: دراين مدت به دليل حاكم بودن شرايط جوي زمستاني در بيشتر استان هاي كشور، مصرف گاز در بخش خانگي و تجاري به 8.3 ميليارد مترمكعب رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال 1394 بيش از ٣٠ درصد افزايش يافته است.
وي يادآور شد: به دليل بارندگي مناسب در استان هاي جنوبي و افزايش توليد برق نيروگاه هاي برق- آبي، مصرف گاز در بخش نيروگاهي حدود ١٢ درصد كاهش داشته است.
ميانگين توليد گاز كشور در سال 1394 با بهره‌برداري از فازهاي جديد پارس جنوبي به حدود 735 ميليون مترمكعب در روز رسيد.بيشترين ميزان مصرف گاز در بخش خانگي و به ميزان 496 ميليون مترمكعب بوده است.
اوج مصرف گاز كشور در سال گذشته به ماه هاي دي و بهمن تعلق دارد و به طور معمول با فرارسيدن فروردين ماه و گرم شدن هوا، مصرف گاز كاهش قابل توجهي مي يابد، اما امسال به دليل ورود جبهه هواي سرد به كشور در فروردين ماه كه حتي با بارش برف همراه بود، ميزان مصرف گاز 30 درصد در مقايسه با ماه مشابه پارسال رشد داشته است.
برچسب ها: انرژی ، گاز ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: