کد خبر: ۳۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
رییس جمهوری گفت : براساس قانون اساسی هر نماینده ای كه از هر حوزه انتخابیه انتخاب می شود پس از رای آوردن، اعتبارنامه آن باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود و هیچ نهاد دیگری نمی تواند در آن مداخله كند
حجت اسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی روز پنجشنبه به مناسبت نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع منتخبین شوراها در سالن اجلاس سران افزود: مرحله دوم انتخابات در روز دهم اردیبهشت ماه در 65 حوزه انتخابیه برای انتخاب 68 نماینده باقی مانده برگزار خواهد شد تا این لیست نماینده دوره دهم تكمیل گردد و آنهایی كه هنوز منتخب مردم نیستند انتخاب شوند.
روحانی تصریح كرد هم باید به قانون پایبند باشیم و قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی جز افتخارات ما است كه در كشور قانونگرایی زندگی می كنیم با مشاركت و مشورت مردم و با عقل جمعی كار را پیش می بریم و هر یك از نمایندگان نماینده ملت ایران است.
وی گفت: این افتخار را اسلام به ما داده و این ارمغان را امام و انقلاب در سایه تعالیم اسلامی برای ما آورده و امروز افتخار ما آن است كه با رای مردم كشور اداره می شود و با قانون خدا و قرآن مجید و سنت پیامبر راه زندگی مشخص می گردد ولی اداره جامعه طبق فرمان خدا توسط مردم باید اداره شود.
رییس جمهوری ادامه داد: حال در اداره جامعه مردم از ما چه می خواهند؟ آیا از ما دعوا می خواهند و یا می خواهند جناح و حزب را به رخ هم بكشیم؟، خیر، مردم حل مشكلات كشور را می خواهند. مشكلات كشور باید توسط مردم و مشورت و نظر مردم حل شود.
روحانی افزود: این كه در قانون آمده شورای عالی استان ها می تواند به دولت و یا مجلس شورای اسلامی طرح بفرستد معنایش این است كه افكار و نظرات از سراسر كشور جمع شود و به قلب تپنده كشور برسد و در اداره كشور همه مردم باید مشاركت كنند و شوراها یكی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

** مردم سالاری ازافتخارات نظام جمهوری اسلامی است
وی ادامه داد: یكی از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری است كه حضور مردم و مشاركت مردم و نشاط و در صحنه بودن مردم و در نهایت عقل جمعی كه انجام می شود در همه انتخابات ها شاهد هستیم.
رییس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: همه انتخابات ها اعم از مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و همه نهادها و ارگانهایی كه دردون خود موظف هستند به شور و مشورت بپردازند با رای مردم انتخاب می شوند.
رییس جمهوری گفت: همه انتخابات ها معنایش یك كلمه است و اینكه اگر كسی به رای شخصی خود اتكا كند و استبداد و جمود پیدا كند و به نظرات دیگران اعتنا نكند در مسیر حركت و نابودی و خسران قرار گرفته است.
روحانی افزود: ما در تاریخ بشر كسی را بالاتر از پیامبران نمی شناسیم و ایشان بر همه علوم و دانش مسلط بودند ولی خداوند بزرگ به او امر می كند و می گوید «شاورهم فی الامر» كه این درس بزرگی برای ما می باشد برای آن كه هر یك رای هر مقدار عاقل، عالم، مدیر، مدبر و آینده نگر باشد به تنهایی نمی تواند نظراتش صد درصد صائب باشد مگر آن كه با مردم و با صاحب نظران شور و مشورت كند و نظر آن ها را بخواهد و جمع بندی كند.
رییس دولت تدبیر و امید اضافه كرد: فلسفه شوراها این است كه در یك روستا یا شهر احزاب، گروه ها،جناح ها و قومیت ها و دست بندی ها با هم رقابت كنند و هر كس پیروز شد این جزو لوازم انتخابات است ولی هدف آن است كه وقتی انتخاب شدیم نه به عنوان خودمان بلكه با نگاه تخلیه از خودیت بعد از رای آوردن عمل كنیم.
روحانی گفت: خداوند همه ما را كه به نوعی رای مردم گرفتیم و منتخب مردم هستیم در این مسئله مهم كمك كند كه خود را از نفسانیات و از آنچه برای خود می پسندیم تخلیه كنیم.
وی تصریح كرد: دور كردن ذهن از منافع شخصی، خانوادگی و مادی ضروری است و باید با فكر وعقلانیت و شور مشورت با دیگران برای آبادانی روستا و شهر و كشور تلاش كنیم.

** ارایه دو لایحه برای رفع مشكلات شوراهای شهر و روستا
ریس جمهوری ادامه داد : دولت لوایح مدیریت یكپارچه شهری و درآمد پایدار شهرداری ها را به منظور حل مشكل شوراهای اسلامی شهر و روستا به مجلس شورای اسلامی ارایه می كند.
وی افزود: طبق آمار اعلامی بودجه شهرداری ها در سال 92، 33 هزار میلیارد تومان و در سال 42.5 هزار میلیارد تومان و در سال 94، 55 هزار میلیارد تومان بوده كه با توجه به شرایط اقتصادی دولت، روند رو به رشدی را شاهد هستیم.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار