کد خبر: ۳۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
یك استاد دانشگاه با تاكید بر اینكه برجام فرصتی برای برنامه ریزی بلندمدت برای رفع مشكلات اقتصادی است، گفت: مشكلات اقتصادی كشور ساختاری و عمیق است و نباید انتظار داشت این توافق بتواند در كوتاه مدت شرایط اقتصادی كشور را بهبود ببخشد.
«محمدقلی یوسفی» در گفت و گو با ایرنا افزود: برجام فرصت های سرمایه گذاری خارجی برای كشور فراهم می كند اما اینكه تا چه حد این فرصت ها می توانند مورد استفاده قرار بگیرند، به سیاست های داخلی كشور بر می گردد.
وی افزود: آنچه كه برجام برای ایران امكان پذیر می كند، رفع تحریم ها، كاهش هزینه ها و خصومت هاست.
وی با تاكید بر اینكه برجام در كوتاه مدت گشایشی در وضعیت اقتصادی مردم ایجاد نخواهد كرد: افزود: برجام فرصتی برای كشور فراهم كرده تا مسئولان با خیال آسوده تر برنامه بلندمدت طراحی كنند و به منافع ملی در بلندمدت بیاندیشند.
این كارشناس اقتصادی ادامه داد: بسیاری از مشكلات اقتصادی مانند فساد، كاغذبازی های اداری و بسیاری دیگر كه ریشه در ساختار دارد، به برنامه ریزی مناسب و نگرش مدیریتی مربوط می شود.
یوسفی در عین حال گفت: اگر مذاكرات هسته ای به نتیجه نمی رسید، اوضاع به مراتب بدتر می شد؛ شاید اگر توافق حاصل نمی شد با توجه به شرایط كشورهای منطقه كه دچار ناامنی شده اند، ایران نیز از امنیت كنونی برخوردار نبود.
وی ادامه داد: حداقل امتیاز برجام این است كه تهدیدهای بین الملی از ایران برداشته شد و كشور در فضای امن و با ثبات بسر می برد؛ یعنی مشكلاتی همچون آنچه برای كشورهای همسایه ایجاد شده، را كاهش داده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار