کد خبر: ۳۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
خبرگزاري رويترز (Reuters) انگليس اعلام كرد، قيمت نفت ديروز (جمعه) ركورد سال 2016 را شكست و قيمت هاي ماه آوريل در مقايسه با ماه قبل از آن حدود 20 درصد افزايش داشت.
به گزارش رويترز، نفت برنت درياي شمال در ماه آوريل 2016 (13 فروردين تا 11 ارديبهشت) بيشترين افزايش ماهانه خود را در هفت سال گذشته تجربه كرد.
كاهش ارزش دلار و خوشبيني بازار در مورد اينكه مازاد عرضه نفت در بازارها كاهش خواهد يافت، موجب افزايش بيش از 20 درصدي قيمت نفت در مقايسه با وقتي شد كه قيمت در سه ماهه نخست به كمتر از 30 دلار در بشكه يا كف قيمت 12 ساله كاهش يافته بود.
قيمت نفت برنت درياي شمال ديروز پس از آنكه به 48 دلار و 50 سنت در هر بشكه رسيد و ركورد خود را در سال 2016 تجربه كرد، در پايان معاملات با اندكي كاهش به 48 دلار و 13 سنت رسيد. قيمت نفت برنت در ماه آوريل 21.5 درصد نسبت به ماه پيش افزايش يافت. اين بيشترين افزايش قيمت ماهانه اين نفت از مه سال 2009 است.
قيمت نفت خام وست تگزاس اينترمديت آمريكا نيز ديروز در بازار نايمكس نيويورك پس از رسيدن به قيمت 46 دلار و 78 سنت كه بالاترين ركورد قيمت اين نفت در سال 2016 است، در پايان معاملات با اندكي كاهش به 45 دلار و 92 سنت در هر بشكه رسيد. قيمت نفت خام آمريكا در ماه آوريل 20 درصد نسبت به ماه پيش از آن افزايش يافت.
در حاليكه بانك بين المللي جفريز آمريكا اعلام كرد، بازار به تعادل نزديك تر شده و در نيمه دوم سال 2016 تقاضا بر عرضه پيشي خواهد گرفت، ساير تحليلگران هشدار داده اند اين افزايش قيمت ها ناشي از رفتار سرمايه گذاران است كه با توجه به پيش بيني هايشان، اقدام به خريد سهام نفتي كرده و قيمت ها را بالا برده اند در حالي كه موجودي انبارها هنوز خيلي زياد است.
«حمزه خان» استراتژيست ارشد نفت در شركت خدمات مالي آي.ان.جي هلند گفت: مساله اين است كه ما شاهد افزايش قيمت نفت در ارتباط با عوامل اصلي كه قيمت تابع آنها است، نيستيم. موجودي انبارها و عرضه نفت همچنان بالا است و كاهش پيدا نكرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: