کد خبر: ۳۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
وزير زمين، امور زيربنايي و حمل و نقل كره جنوبي از امضاي ٢٠ ميليارد دلار توافقنامه با ايران همزمان با سفر رئيس جمهوري اين كشور به ايران خبر داد.
به گزارش وزارت نفت، «كانگ هو اين» روز يكشنبه پس از ديدار با بيژن زنگنه، وزير نفت ايران با بيان اينكه امضاي اين اسناد همكاري، فضا را براي توسعه همكاري هاي ايران و كره جنوبي فراهم مي كند، افزود: فرصت هاي زيادي براي همكاري با ايران وجود دارد و ما قصد داريم از اين فرصت ها و بازار ايران استفاده كنيم.
وي با بيان اينكه ايران با جمعيت ٨٠ ميليوني و برخورداري از منابع مختلف همچنين بهره مندي از موقعيت جغرافيايي ويژه به عنوان پلي ارتباطي ميان آسيا و اروپا، جايگاه مهمي دارد، اضافه كرد: كره جنوبي به اهميت اين جايگاه آگاه است و قصد دارد از اين جايگاه در توسعه همكاري هاي دو كشور بهره جويد.
«پارك كوئن هاي» رئيس جمهوري كره جنوبي فردا (دوشنبه) با سفر به تهران با حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفت وگو خواهد كرد.
اين نخستين سفر رئيس جمهوري كره جنوبي به ايران از زمان برقراري روابط سياسي ميان دو كشور است.
بر پايه آمار گمرك جمهوري اسلامي ايران، در سال 2015 حجم كل مبادلات تجاري دو كشور پس از كاهش به سبب تحريم ها، به چهار ميليارد و 285 ميليون دلار رسيد كه حجم واردات ايران از كره جنوبي چهار ميليارد و 35 ميليون دلار و صادرات به آن كشور 250 ميليون دلار بود.
پلاسما، محصولات آهني و فولادي و ابزارهاي ممزوج با آهن يا فولاد، گوشي تلفن همراه، اجزا و قطعات يخچال، لاستيك، قطعات ترمز خودرو، كاغذ و مقوا و اجزا و قطعات ماشين هاي رختشويي مهمترين كالاهاي وارداتي ايران از كره جنوبي به شمار مي رود.
بوتان، پروپان، هيدروكربورهاي غيرحلقوي، سرب تصفيه شده، روي غيرممزوج، پلاسما و فرآلدهيد پلي اتيلن مهمترين محصولات صادراتي ايران به اين كشور است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار