کد خبر: ۳۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: نخستين كشتي خط كانتينري RCL تايلند پس از لغو تحريم هاي اقتصادي در بندر شهيد رجايي به عنوان بزرگترين بندر تجاري ايران پهلو گرفت.
به گزارش روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان، ابراهيم ايدني روز يكشنبه اعلام كرد: خط كشتيراني RCL از خطوط لاينر كانتينري در دنياست كه كالا را به صورت مستقيم و بي واسطه وارد بنادر مي كند.
وي به مشخصه نخستين كشتي متعلق به اين خط لاينري با نام Diaporos پهلو گرفته در بندر شهيد رجايي اشاره كرد و افزود: اين كشتي300 متر طول و 11.8 متر آبخور داشت و جزو كشتي هاي اقيانوس پيما به شمار مي رود كه در سال 2001 ساخته شده است.
مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان، ظرفيت اين كشتي ها را 6 هزار و 627 TEU اعلام كرد و گفت: 531 TEU كانتينر صادراتي و يكهزار و 27 TEU نيز كانتينر وارداتي در اسكله شمار پنج ترمينال يك اين بندر تخليه و بارگيري شد.
ايدني اضافه كرد: ميانگين (نرم) عمليات تخليه و بارگيري 75 كانتينر در ساعت براي اين كشتي رقم خورد كه مطابق با ميانگين هاي استاندارد در بنادر پيشرفته دنياست.
وي گفت: كشتي Diaporos از بندر جبل علي امارات وارد بزرگترين بندر تجاري ايران شده بود كه عمليات تخليه و بارگيري آن در مدت كمتر از 22 ساعت در بندر شهيد رجايي به پايان رسيد و اين بندر را به مقصد بندر كائوسينگ تايوان ترك كرد.
مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان، كاهش مدت زمان حمل و نقل و هزينه تمام شده كالا و افزايش اشتغال براي فعالان بندري و گمركي را از مزاياي تردد مستقيم خطوط لاينر به بنادر ايران عنوان كرد.
خط كشتيراني RCL تايلند كه از خطوط معتبر كشتيراني دنياست كه تحت پرچم ليبريا به آب هاي ايران تردد خود را از سر گرفت.
بندرشهيد رجايي با بهره مندي از 40 پست اسكله سريع ترين مسير دريايي براي كشتي ها در كريدور شمال - جنوب است.
اين بندر با برخورداري از 18 دستگاه جرثقيل بزرگ كانتينر، 93 ترانستينر صفافي و دو هزار و 400 هكتار پسكرانه توانسته به واسطه خدمات برتر، ارزش افزوده جهاني ايجاد كند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار