کد خبر: ۳۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
شبكه خبری سی.ان.بی.سی (CNBC) آمریكا به نقل از «ولی الله سیف» رئیس كل بانك مركزی كشورمان اعلام كرد: نمایندگان دولت ایران دو هفته پیش در پاریس با كارگروه ویژه اقدام مالی (Financial Action Task Force) دیدار و گفت وگو كردند.
شبكه سی.ان.بی.سی این نشست را «نخستین نشست از این نوع در هشت سال گذشته» دانست.
رئیس كل بانك مركزی ایران در مصاحبه با شبكه خبری سی.ان.بی.سی آمریكا گفت: نمایندگان كارگروه ویژه اقدام مالی از قدم های برداشته شده توسط بانك مركزی ایران و موسسه های مالی این كشور تعجب كردند و از تغییراتی كه ما در بخش بانكداری مان ایجاد كرده ایم، بی خبر بودند.
این تارنمای رسانه آمریكایی افزود: كارگروه ویژه اقدام مالی نیز نشست اخیر با نمایندگان دولت ایران را در هفته گذشته تایید كرد اما در مورد محتوا و لحن آن اظهارنظر نكرد.
كارگروه ویژه اقدام مالی فقط به ذكر این نكته بسنده كرد كه این كارگروه برای اطمینان از اینكه كشورهای جهان از قوانین بین المللی مبارزه با پولشویی و استانداردهای مالی مقابله با تروریسم تبعیت می كنند فرایندی را ترتیب داده است.
به گزارش سی ان بی سی، این كارگروه، این فرایند را دقیق، غیرسیاسی، به شدت فنی و اغلب طولانی دانست و افزود: بررسی ایران نیز با چنین فرایندی انجام خواهد شد، روشی كه همه كشورها بر اساس آن مورد بررسی قرار می گیرند.
«جان كری» وزیر امور خارجه آمریكا در طول نشست هفته گذشته خود با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران اعتراف كرد كه بانك های خارجی در رابطه با ایران سردرگم هستند و می خواهیم این سردرگمی را تا آنجا كه می توانیم روشن كنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: