کد خبر: ۳۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از برگزاری جلسات و هماهنگی‌هایی با وزارت جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و مراکز مربوطه برای ریشه‌یابی علل افزایش قاچاق گیاهان دارویی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلوگیری از قاچاق در این زمینه خبر داد.

عباس نخعی با اشاره به قاچاق ورودی و خروجی گیاهان دارویی گفت: میزان قاچاق خروجی گیاهان دارویی بیشتر از قاچاق ورودی است و قاچاق خروجی بیشتر به کشورهای همسایه شرقی صورت می‌گیرد و گاهی نیز شاهد قاچاق ورودی داروهای گیاهی به کشور هستیم.

وی افزود: میزان قاچاق خروجی گیاهان دارویی در سال گذشته نسبت به سال 1392 عدد بزرگی را نشان می‌دهد که در این راستا مکاتبات لازم را با سازمان‌های مربوطه انجام دادیم و با وزارت جهاد کشاورزی نیز جلسه داشتیم و به آن‌ها گوشزد کردیم که اقدامات مورد نیاز برای حفاظت از عرصه‌های گیاهی کشور صورت گیرد.

وی در عین حال بیان کرد: ‌در جلسات برگزار شده بر ضرورت برنامه‌ریزی برای کشف علل افزایش قاچاق در این بخش تاکید شد، چون در بعضی گیاهان به دلیل تقاضایی که در خارج از کشور برای آنها وجود دارد میزان قاچاق بیشتری صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: دولت نیز طرح های تشویقی برای کاشت گیاهان دارویی در بعضی از استان ها انجام می‌دهد.

نخعی همچنین اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در این زمینه نداشتن برنامه مناسب برای تولید و صادرات در حوزه گیاهان دارویی است که دلایل این موضوع نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: