کد خبر: ۳۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
وزیر كشور از انتخاب استان های لرستان و آذربایجان شرقی به عنوان استان های پایلوت و مدل توسعه تولید و ایجاد اشتغال پایدار روستایی در راستای تحقق اهداف برنامه های ملی ارتقای توان تولید ملی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در هفدهمین جلسه هم افزایی دستگاه های موثر در زمینه توسعه روستایی و اقتصادی كردن فعالیت ها در روستاها افزود: این استان ها قابلیت تبدیل شدن به الگویی مناسب برای سایر استان های كشور را در زمینه توسعه مناطق روستایی دارند.
وی تاكید كرد: نگرش و اعتقادات خود را باید در جایگاه توسعه روستایی تعریف و با نگاه و جهان بینی دینی، خود را در قبال خداوند، تاریخ و مردم پاسخگو بدانیم.
وزیر كشور با تشریح نگاه اقتصاد خرد و كلان در توسعه روستایی بر توجه به توزیع و تخصیص منابع، امكانات، فرصت ها و ارزش های افزوده اقتصادی در روستاها تاكید كرد.
رحمانی فضلی پیشبرد اقتصاد مقاومتی را به تلاش و مداومت بیشتر و و رفع موانع بوروكراسی (دیوان سالاری) دانست.
وی همچنین توسعه مناطق روستایی را مبتنی بر مشاركت همه جانبه اهالی روستا پایدارتر عنوان كرد و گفت: ارائه امكانات رفاهی لازم به روستاها و تلاش برای توسعه روزافزون آنها از راهكارهای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است.
نام:
ایمیل:
* نظر: