کد خبر: ۳۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
شركت دیجیفای (Digifi) كره جنوبی و شركت ایجاد ارتباطات بین الملل ایران توافقنامه ای امضا كردند كه بر مبنای آن با استفاده از تكنولوژی كره جنوبی، اینترنت مخابراتی در 18 هزار روستای ایران راه اندازی می شود.
هان مان جی (han man - gi)) مدیرعامل شركت دیجیفای امروز (دوشنبه) در حاشیه امضای این تفاهمنامه گفت: این شركت از یك تكنولوژی خاص برای برقراری اینترنت مخابراتی استفاده می كند كه در انحصار خود است و تا كنون با قراردادهایی كه با كشورهای آمریكا و ژاپن امضا كرده، تنها در این دو كشور این تكنولوژی راه اندازی شده و در صورت اجرای این تفاهم نامه، ایران سومین كشوری خواهد بود كه برای اینترنت خود از این تكنولوژی استفاده می كند.
وی با اشاره به این كه مذاكرات دو طرف 6 ماه به طول انجامیده است، گفت: با استفاده از این تكنولوژی می توانیم 18 هزار روستا را در مدت یك سال و نیم به اینترنتی با سرعت 3.5 تا 4 گیگ بر ثانیه متصل كنیم.
وی گفت: در ماه جولای 2016 این تفاهمنامه تبدیل به قرارداد می شود و اجرای پروژه به طور عملی آغاز می شود.
هان مان جی گفت: برای اجرای این پروژه هنوز اپراتوری مشخص نشده است؛ شاید اپراتوری كره ای و شاید ایرانی برای آن انتخاب شود.
وی در مورد نوع همكاری طرفین در این پروژه گفت: بخش عمده سرمایه گذاری را شركت ایجاد ارتباطات بین الملل انجام می دهد و طرف كره ای تكنولوژی را می آورد.
این تفاهمنامه را امروز (دوشنبه) هان مان جی و محمدكریم ناصر صراف مدیرعامل شركت ایجاد ارتباطات بین الملل در هتل اسپیناس پلاس تهران امضا كردند.
رئیس جمهوری كره جنوبی عصر یكشنبه (دیروز) در صدر هیاتی سیاسی ـ اقتصادی وارد تهران شد و صبح امروز در حضور رئیسان جمهوری ایران و كره جنوبی، 19 سند همكاری امضا شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: