کد خبر: ۳۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
عضو كمیسیون تلفیق بودجه 95 كل كشور، از رفع ایرادات وارده به لایحه بودجه سال 95 كل كشور در كمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: هفته آتی این ایرادات در صحن علنی مجلس رسیدگی خواهد شد.
محمدرضا پور ابراهیمی داورانی با اعلام این خبر گفت:اعضای كمیسیون ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان به این لایحه را در جلسه امروز -دوشنبه- بررسی كردند.
نماینده مردم كرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینكه ابهام نخست این لایحه در خصوص صندوق توسعه ملی و داشتن یا نداشتن مجوز برای افزایش سهم آن از منابع حاصل از صادرات نفت و گاز تا قطع وابستگی بودجه به نفت نسبت به سال گذشته بود، تصریح كرد: در این بند برای رفع ابهام مقرر شد اذن مقام معظم رهبری برای افزایش سهم صندوق توسعه ملی ذكر شود.
وی با یادآوری ایراد دیگر وارده به لایحه بودجه 95 كل كشور، افزود: به وزارت راه و شهرسازی و بانك مسكن اجازه داده شد كه اموال دولتی در اختیار وزارت راه با هدف افزایش سرمایه دولت در بانك مسكن كه دولتی است به فروش برسد.
پور ابراهیمی داورانی ادامه داد:در این باره به بانك مسكن به عنوان بهره بردار اجازه فروش اموال غیرمنقول در اختیار وزارت راه و شهرسازی داده شد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، تاكید كرد: ایرادات در خصوص نحوه انتشار صكوك اسلامی از سوی كمیسیون تلفیق لایحه بودجه 95 بررسی و مشخص شد كه انتشار این اوراق به غیر از قوه مجریه شمولیت ندارد.
وی از اصلاح ایراد وارده به لایحه بودجه از سوی كمیسیون تلفیق در خصوص استفاده از تسهیلات خارجی در طول برنامه پنجم توسعه از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام و تمدید زمان آن خبر داد.
پور ابراهیمی داورانی با اشاره به ایراد دیگر وارده به لایحه مذكور، گفت: از آنجا كه افزایش سرمایه بانك‌های دولتی و پست بانك ایران، ‌مغایر مصارف مذكور در جزء 2 بند (د) سیاست‌های كلی اصل 44 قانون اساسی است، لذا مغایر بند یك اصل 110 قانون اساسی شناخته شده بود كه این ایراد مرتفع شد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: در خلال ایرادات وارده به این لایحه مصوبه ای در خصوص بدهكاران ذخیره ارزی مقرر شد مصوبه اخیر در رابطه با 4 بانك ملت، تجارت، رفاه و صادرات ذكر شود و با كسانی كه بدهكارند با همان حكم قبلی برخورد شود.
وی از اصلاح مصوبه مجلس به درخواست شورای نگهبان درباره ، واریز سالانه حداقل 20% درصد از منابع حاصل از صادرات نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی به صندوق توسعه ملی خبر داد و تصریح كرد: با این اصلاح تمامی موارد هزینه و درآمد های این بخش مشخص خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینكه ایراد دیگر وارده به لایحه بودجه در خصوص شركت فاقد اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی یا هیأت وزیران یعنی شركت پالایش نفت و گاز بود، تصریح كرد: در این باره برای رفع این ایراد مقرر شد عاملیت با وزارت نفت از طریق شركت های تابعه باشد.بنابراین وزارت نفت جانشین شركت پخش و پالایش از حیث اینكه فاقد اساس نامه اند می شود.
سخنگوی كمیسیون تلفیق لایحه بودجه 95 كل كشور از اتمام بررسی این لایحه در كمیسیون و ارسال آن به هیات رئیسه خبر داد و گفت: هفته آتی این ایرادات در صحن علنی مجلس رسیدگی خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار