کد خبر: ۳۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
تفاهم نامه همكاری های دریایی بین اتحادیه مالكان كشتی ایران و كره جنوبی باهدف توسعه همكاری های دریایی و كشتیرانی به امضا رسید.
این تفاهم نامه بین «حسن تیمورتاش» دبیركل اتحادیه مالكان كشتی ایران و «كیم یونگ مو» معاون رئیس هیات مدیره اتحادیه مالكان كشتی كره جنوبی به امضا رسید.
تقویت همكاری های دریایی، تبادل اطلاعات بین دو اتحادیه باهدف ارتقاء همكاری های حمل ونقل دریایی بین ایران و كره جنوبی از اهداف امضای این تفاهم نامه است.
دو طرف در این تفاهم نامه توافق كردند كه در زمینه های علمی، آموزشی، فنی و قانونگذاری در بخش حمل و نقل دریایی با یكدیگر همكاری كنند.
همكاری در زمینه ارتقاء ایمنی دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی، جلوگیری از آلودگی های دریایی و تبادل اطلاعات و تجربیات مقابله با تروریسم و دزدان دریایی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
اجرای احكام و مقررات مربوط به بنادر، گمركات، توسعه زیرساخت های دریایی برای تقویت جریان آزاد حمل و نقل دریایی بین ایران و كره جنوبی، از دیگر موارد همكاری های دو كشور در بخش دریانوردی است.
همچنین دو كشور توافق كردند در تبادل اطلاعات آموزش های دریایی و تبادل اطلاعات قوانین داخلی، منطقه ای و بین المللی و همچنین كشتی سازی با یكدیگر همكاری كنند.
«پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره جنوبی عصر روز یكشنبه وارد تهران شد. وی نخستین رئیس جمهوری كره جنوبی است كه از ایران دیدار می كند و هیاتی متشكل از 236 نفر از مسئولان و رئیسان بزرگترین شركت های كره ای و صاحبان صنایع بزرگ این كشور، وی را در این سفر سه روزه همراهی می كنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در مراسم استقبال رسمی همتای كره ای خود گفت: حجم روابط تجاری ایران و كره جنوبی اكنون 6 میلیارد دلار است و دو طرف تصمیم گرفته اند این میزان را به سطح سه برابری یعنی 18 میلیارد دلار افزایش بخشند.
دیروز (دوشنبه ) در حضور رئیسان جمهوری دو كشور در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد تهران، مسئولان ذیربط دو طرف، 19 سند همكاری امضا كردند؛ همچنین قرار است اسناد متعدد دیگری بین بخش خصوصی دو كشور امضا شود.
ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و كره جنوبی در سال 2013 چهار میلیارد و 100 میلیون دلار بوده كه از این رقم بیش از 300 میلیون دلار صادرات ایران به كره جنوبی و سه میلیارد و 800 میلیو ن دلار واردات از كره بوده است.
همچنین بر پایه آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم كل مبادلات تجاری دو كشور پس از كاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید كه حجم واردات ایران از كره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن كشور 250 میلیون دلار بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: