کد خبر: ۳۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران گفت: شركت شهرك های صنعتی استان ها با پایش و شناسایی شایستگی و قابلیت های صنایع كوچك و متوسط، زمینه لازم را برای حضور واحدهای صنعتی توانمند در فرابورس فراهم كنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع كوچك وشهركهای صنعتی ایران، علی یزدانی در نشست با مدیران شركت شهرك های صنعتی مازندران افزود: صنایع كوچك، یكی از محورهای اصلی ماموریت های سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یكی از موضوع های درحال پیگیری این سازمان را بحث امكان سنجی و توسعه خوشه ها برشمرد و افزود: با بحث پیمانكاری فرعی، می توانیم در جهت تأمین منابع مالی واحدهای كوچك از طریق واحدهای بزرگ و همچنین بازاریابی و فروش محصولاتشان موثر باشیم.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران اضافه كرد: امسال برنامه ای گسترده، برای برگزاری دوره های آموزشی سرمایه گذاران و همچنین كاركنان سازمان و شركت های استانی در حوزه های مختلف در دستور كار داریم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یكی از مسائل مهم سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران را حفظ زیرساخت های شهرك های صنعتی عنوان كرد و افزود: با توجه به هزینه های بالای دولت در ایجاد زیرساخت شهركهای صنعتی، باید توجه لازم به حفظ این زیرساخت ها توسط شركت های خدماتی شهرك بشود.
شركت خدماتی، شركت هایی هستند كه پس از تكمیل زیر ساخت شهرك صنعتی و استقرار واحدهای صنعتی در شهرك ، توسط صنعتگران همان شهرك تشكیل می شود و امور مربوط به شركت با نظارت شركت شهرك های صنعتی استان به آنها واگذار می شود.
در شهرك‌ها ونواحی صنعتی كشور 37 هزار و 35 واحد صنعتی مستقر هستند كه از این تعداد، فعالیت هفت هزار و 58 واحد متوقف است.
هم اكنون 87 هزار و 609 واحد صنعتی در كشور دارای پروانه بهره برداری هستند كه از این تعداد 79 هزار و 838 واحد، جزو صنایع كوچك هستند. این واحدها 42 درصد اشتغال كشور را پوشش می‌دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار