کد خبر: ۳۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
بزرگترین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ روابط بازرگانی با روسیه در مسكو پایتخت این كشور با حضور 110 شركت و 700 نفر از نمایندگان بخش های مختلف برگزار خواهد شد.
علی اكبر میرچگینی برگزار كننده این نمایشگاه روز چهارشنبه درباره جزییات برگزاری این رویداد اقتصادی گفت: نمایشگاه سه روزه و اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در روسیه كه چهارشنبه هفته آینده گشایش می یابد، در برگیرنده حضور 110 شركت فعال در بخش های مختلف از جمله اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و گردشگری خواهد بود.
وی افزود: این نمایشگاه در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع از جمله در سالن ویژه اكسپو سنتر كه محل برگزاری نمایشگاه ها در مسكو است، برگزار می شود.
میرچگینی با اعلام اینكه برای حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و چند تن از معاونان این وزارتخانه برای شركت در مراسم گشایش این نمایشگاه برنامه ریزی شده است، افزود: تاكنون 1500 درخواست از شركت های روسی برای مذاكره با موضوع بهره برداری بیشتر از فرصت های همكاری تجاری بین دو كشور دریافت شده است كه در طول برگزاری نمایشگاه با شركت های ایرانی و مسئولان برگزاری نمایشگاه انجام خواهد شد.
مجری نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران در مسكو اظهار كرد: طرف های روس خواستار افزایش سطح روابط بازرگانی برای واردات خشكبار، منسوجات، مواد غذایی و مصالح ساختمانی از ایران هستند و همچنین این امكان وجود دارد تا چوب، گندم ، ماشین آلات و تحهیزات معدنی نیز از روسیه صادر كنند.
وی اظهار كرد: با توجه به موقعیت ویژه و گسترده ایران و روسیه و همچنین دریای خزر، دو كشور از فرصت های گسترده ای برای افزایش همكاری ها برخوردارند و برای عملی كردن این هدف، برگزاری نمایشگاه مسكو با همكاری بخش خصوصی و مساعدت دولتی برنامه ریزی شده است.
میرچگینی اظهار كرد: شركت های ایرانی و روسی افزون بر زمینه های سنتی همكاری كه تاكنون داشته اند و ادامه خواهند داد، می توانند وارد زمینه های نو و درآمد زاتری مانند گردشگری و همچنین تولید و صادرات مشترك شوند كه یكی از موضوع های نمایشگاه توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در مسكو به شمار می رود و با طرف های روس در مورد آن مذاكره خواهد شد.
براساس برنامه اعلام شده، در حاشیه این نمایشگاه نیز همایش فرصت های تجاری ایران و روسیه با حضور دست اندركاران روابط اقتصادی دو كشور با هدف بررسی مسائل و موانع پیش روی افزایش همكاری ها برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: