کد خبر: ۳۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد اصلاحیه اساسنامه بانك مسكن مراحل پایانی را پشت سر می گذارد و با ارائه اصلاحیه به دولت، این بانك از حالت تخصصی و تجاری به قالب توسعه ای وارد می شود.
به گزارش بانك مسكن، «عباس آخوندی» در جمع مدیران بلندپایه بانك مسكن گفت: بانك توسعه‌ای مسكن می‌تواند سیكل ركودی این بازار را با یك مداخله سامان‌مند اقتصادی به مسیر رونق هدایت كند.
آخوندی افزود: بانك مسكن در صورت تبدیل به یك بانك توسعه‌ای باید همه ابزارهای پولی و مالی را برای تجهیز منابع فعال كند؛ به این مفهوم كه دوباره صندوق پروژه برای تامین مالی پروژه‌های بزرگ داشته باشیم.
این مقام مسئول، از تلاش برای كسب مجوز تامین مالی ساخت شهرك‌های مسكونی (ساختمان سازی در مقیاس‌های بزرگ) از شورای پول و اعتبار خبر داد و اعلام كرد با صدور این مجوز اجازه راه‌اندازی صندوق پس‌انداز و تسهیلات مسكن پروژه‌ای و منطقه‌ای به بانك مسكن داده می‌شود.
وی گفت: این صندوق‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز سابقه فعالیت در تامین مالی پروژه‌های بزرگ ساختمانی را داشت و با اتكا به سپرده‌های متقاضیان مسكن در همان منطقه یا محله و همچنین جذب سرمایه‌های نقدی سرمایه‌گذاران ساختمانی مقیم همان منطقه، منابع مالی مورد نیاز برای ساختمان سازی انبوه مسكونی را تامین می‌كند.
وی بر استفاده از صندوق‌های زمین و ساختمان و ابزارهای بازار سرمایه و بورس برای تامین مالی بخش مسكن تاكید كرد.

** لزوم ارائه مشاوره مالی در بانك مسكن
وزیر راه‌ و ‌شهرسازی تصریح كرد: شعبه های بانك مسكن باید از حالت گیشه‌ای خارج شود و به خانواده ها بویژه خانوارهای متقاضی خرید مسكن مشاوره مالی بدهد.
وی ادامه داد: حضور یك مشاور مالی در هر شعبه بانك مسكن نیاز است تا وقتی افراد برای خانه دار شدن مراجعه و سوال می كنند، بتواند با ارائه مشاوره، فرایند خانه‌دار شدن را برای هر مراجعه‌كننده توضیح دهد.
پیشتر آخوندی اعلام كرده بود برای تامین مسكن مورد نیاز مردم و جوانان، «رژیم پس انداز و پرداخت تسهیلات بانكی» در دستور كار دولت قرار گرفته است.
به گفته وی، رژیم پس انداز برای خرید مسكن سبب می شود زوج های جوان با پس انداز 400میلیون ریال، پس از یك سال با استفاده از تسهیلات 800 میلیون ریالی صاحب خانه شوند؛ اگر زوج ها شاغل باشند و هر كدام 800 میلیون ریال تسهیلات بگیرند، با احتساب یك میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات و 800 میلیون ریال پس انداز، آنان برای خرید یك واحد مسكونی دو میلیارد و 400 میلیون ریالی منابع مالی خواهند داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: