کد خبر: ۳۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات كه به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران برای شركت در نشست جهانی جامعه اطلاعاتی به ژنو سفر كرده است، با همتایان ارمنستانی و اوگاندایی خود دیدار و گفت و گو كرد.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمود واعظی» در حاشیه نشست جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS2016) به وزیر ارتباطات ارمنستان گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط و همكاری دوجانبه با كشور ارمنستان در زمینه آی.سی.تی آمادگی لازم را دارد.
واعظی افزود: ایران و ارمنستان می توانند در زمینه امنیت سایبری، تحقیق و پژوهش، تولید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی، تولید نرم افزار و سخت افزار بخش آی.سی.تی و آی.تی تبادل تجربه كنند.
وی اقدام تازه دو كشور برای تبادل ترافیك بین الملل را گامی موثر توصیف كرد و گفت: با این شرایط می توانیم تعرفه های بین المللی مكالمات مردم ایران و ارمنستان را كاهش دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بخش های پست و پست بانك را از زمینه های مناسب برای گسترش روابط با ارمنستان دانست.
وزیر ارتباطات ارمنستان در این دیدار با استقبال از همكاری با ایران، از واعظی برای سفر به ایروان دعوت كرد.

** سیاست دولت همكاری و توسعه روابط با كشورهای آفریقایی است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دومین روز نشست جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS2016)، با وزیر ارتباطات اوگاندا دیدار و گفت و گو كرد.
واعظی در این دیدار گفت: یكی از سیاست های دولت تدبیر و امید همكاری و توسعه روابط دوجانبه با كشورهای آفریقایی است.
وزیر ارتباطات از آمادگی ایران برای تبادل تجربه با اوگاندا در امور تحقیق و پژوهش، امنیت سایبری، تولید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی، تولید نرم افزار و سخت افزار خبر داد.
 واعظی چهاردهم اردیبهشت ماه در سخنرانی در نشست جهانی جامعه اطلاعاتی درباره نقش دولت ها در راهبری اینترنت گفت: بهره برداری از ارتباطات و فناوری اطلاعات باید زمینه ساز تحقق یك جامعه و اقتصاد دانش بنیان، رشد فرهنگی ، ارتقای علمی و كاهش شكاف اجتماعی جوامع و شكوفایی اقتصادی آنها باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار