کد خبر: ۳۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
مديرعامل شهر جديد پرند از امضاي يك تفاهمنامه جديد با هدف بازنگري و استاندارد سازي شهرهاي جديد با سرمايه‌گذاران آلماني خبر داد و گفت: با كمك اين سرمايه‌ گذاران آلماني، يك مزرعه سولاري (انرژي خورشيدي) به مساحت 100 هكتار نيز در اين شهر ايجاد مي شود.
به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، علي‌ اكبر طاهري افزود: بر اساس مذاكرات انجام شده با شركت آلماني «تووسود» اين گروه آلماني تمايل دارد اين طرح را در شهر جديد پرند به صورت پايلوت آغاز و به تدريج در تمام شهرهاي كشور گسترش دهد.
طاهري در اين خصوص اضافه كرد: درحال حاضر به دنبال تهيه پيش‌نويس دقيقي براي مشخص شدن زمان اجرا و آغاز عمليات آن هستيم تا هرچه زودتر بناي ساخت شهري سبز و هوشمند را در پرند آغاز كنيم.
به گفته وي، براساس برنامه ريزي هاي انجام شده وزير اقتصاد و قائم‌ مقام مسكن و محيط زيست آلمان تا پايان اين ماه براي امضاي قرارداد قطعي به ايران سفر مي كند.
وي اظهارداشت: همچنين يك شركت آلماني ديگر براي ساخت مزرعه سولاري با انرژي پاك خورشيدي به مساحت 100 هكتار در پرند اعلام آمادگي كرده است كه درصدديم طراحي و اجراي آن از سوي اين شركت انجام شود و برق حاصل از آن نيز به شبكه برق سراسري كشور متصل شود.
مديرعامل شهر جديد پرند در ادامه با اشاره به وضعيت مسكن مهر در پرند يادآورشد: اتمام مسكن مهر اين شهر از اولويت‌هاي جدي شركت شهرهاي جديد در سال 1395 است و بسته شدن پرونده مسكن مهر در اين شهر بدون شك منوط به تكميل آورده‌هاي مردم و تلاش مضاعف دستگاه‌هاي خدمات ‌رسان خواهد بود و در حال حاضر بيشتر پروژه‌هاي باقي‌ مانده مسكن مهر در اين شهر با 90 درصد پيشرفت فيزيكي، نيازمند تامين اين دو مورد مهم است.
شهر جديد پرند در 33 كيلومتري جنوب‌غربي شهر تهران و در مسير آزادراه تهران ـ ساوه واقع شده‌ و بيش از 100 هزار واحد مسكن مهر قرار است در اين شهر به متقاضيان واجد شرايط واگذار شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار