کد خبر: ۳۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
وزير راه و شهرسازي گفت: با افزايش پرداخت تسهيلات مسكن از رژيم پس انداز، امسال شاهد خروج از ركود مسكن به صورت غير تورمي خواهيم بود.
عباس آخوندي روز يكشنبه در حاشيه مراسم توديع و معارفه مديران عامل قديم و جديد سازمان ملي زمين و مسكن، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نرخ تورم مسكن نسبت به نرخ تورم كشور در دو سال گذشته پائين آمده و حتي روند كاهشي داشته است اما با استفاده از رژيم پس انداز شاهد خروج از ركود بخش مسكن خواهيم بود ، اما بايد توجه داشته باشيم اين شرايط در ساير بخش هاي اقتصادي ايجاد اغتشاش نكند.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه بدون شك «مسكن» موتور محركه اقتصاد ملي است، گفت: در حوزه مسكن بحث ما خروج اين بخش از ركود بصورت غيرتورمي است تا بتوانيم با اتكا به رژيم پس انداز و پرداخت تسهيلات به متقاضيان بخش مسكن را رونق بخشيم.
آخوندي گفت: مقايسه 15 روز فروردين ماه 1395 نسبت به مدت مشابه سال 1394 نشان مي دهد پرداخت تسهيلات بانك مسكن براي خريد صددر صد افزايش يافته است.

**تكميل واحدهاي مسكن مهر
وي گفت: يك ميليون واحد مسكوني نيمه تمام نيز در حوزه مسكن مهر وجود داشت اما تلاش كرديم و با تكميل آن ها در دوسال گذشته يك ميليون و 850 هزار واحد مسكن مهر به پايان رسيد و مابقي نيز داراي هشتاد تا 90 درصد پيشرفت فيزيكي است و اميدواريم امسال كارگاه هاي مسكن مهر را در كشور جمع آوري كنيم.

**8هزارميلياردريال اندوخته صندوق پس انداز خانه اولي ها
وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: هم اكنون 42 هزار نفر در صندوق پس انداز خانه اولي ها افتتاح حساب كرده اند و بيش از 8 هزار ميليارد ريال در اين حساب ها پس انداز شده است تا بانك مسكن نسبت به پرداخت تسهيلات خريد اقدامات لازم را بعمل آورد.

**سرمايه گذاري بخش مسكن و حمل و نقل
آخوندي با بيان اينكه در سال «اقتصاد مقاومتي؛اقدام و عمل» همواره در بخش مسكن و حمل و نقل اقدام هاي خوبي را در دستور كار خود قرار داده ايم، گفت: براي نوسازي بافت هاي ناكارآمد شهري طرح هاي زيادي را به مورد اجرا گذاشته ايم و اميدواريم در روزهاي آينده شاهد افزايش ميزان سرمايه گذاري دربخش مسكن و حمل و نقل باشيم.
وي اظهار داشت: تمام بخش هاي حمل و نقل در راستاي اقتصاد مقاومتي قرار دارند و در تمام بخش هاي حمل و نقل سرمايه گذاري هاي ما افزايش قابل توجهي پيدا كرده است تا بتوانيم بهره وري را در حوزه هاي مختلف حمل و نقل ارتقا بخشيم.
وي گفت: در مرحله نخست، نوسازي ناوگان هوايي مورد توجه جدي قرار گرفته است و اميدواريم مردم خوب كشورمان به زودي از ثمرات آن بهره مند شوند.
آخوندي افزود: در حوزه فرودگاه ها طرح هاي توسعه اي بسيار زيادي را آغاز كرده ايم و در حوزه ريلي نيز راه اندازي قطارهاي حومه اي در دستور جدي ما قرارگرفته است.
وي با بيان اينكه همه اكنون دو، سه و چهار خطه شدن برخي خطوط ريلي كشور به طور جدي دنبال مي شود، گفت: برقي كردن خط آهن تهران - مشهد و راه اندازي قطار سريع السير تهران - اصفهان نيز به طور جدي در دستور كار ما قرار گرفته و اميدواريم مردم از اين پروژه هاي بزرگ كه به تازگي آغاز شده اند، در آينده بتوانند استفاده كنند.

**راهسازي
وي گفت: خوشبختانه سال گذشته 9 هزار كيلومتر راه روستايي در كشور احداث كرديم و در حوزه بهسازي راه ها نيز به رشد 50 درصدي در سال 94 نسبت به سال قبل از آن دست يافتيم.
آخوندي اظهار داشت: در آزاد راه تهران - شمال هم اكنون بسيار فعال هستيم به طوري كه در 30 كيلومتر قطعه اول آن 100 كارگاه در حال فعاليت است و اميدواريم آرزوي ديرينه مردم با تكميل قطعه يك در اوايل سال آينده عملي شود.
وي در پايان اظهار داشت، در فرودگاه امام به شدت به دنبال اجراي طرح هاي توسعه اي شهر فرودگاهي امام خميني(ره) هستيم و تمام طرح هاي ما در توسعه فرودگاه چابهار با سرعت بيشتري در حال پيشرفت است.
محمد پژمان» از اوايل سال 1392 تاكنون، مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن بود كه وزير راه و شهرسازي با استعفاي وي موافقت كرد تا عظيميان جايگزين وي شود.
وي در سال هاي 1386 تا 1392 شهردار شهر مشهد بود.
عظيميان از سال 1370 تا 1376 شهردار اصفهان بود و عضويت در هيات مديره سيمان اصفهان، سيمان نايين، فولاد تكنيك، مجتمع صنايع قائم رضا از سوابق وي به شمار مي رود. وي از سال 1386تاكنون نيز عضو هيات مديره مجتمع پرشيا فلز بود.
برچسب ها: مسکن ، تورم ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار