کد خبر: ۳۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
معاون بهره برداري و سير و حركت راه آهن با تاكيد بر تداوم سير منظم قطار ابريشم گفت: راه آهن آمادگي دارد براي توسعه ترانزيت در كشور زمان سير اين قطار را از 14 به 12 روز كاهش دهد.
به گزارش روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، حسين عاشوري افزود: در جلسه اي با حضور هيات بلند پايه مسئولين شهر 'يي وو' ، تجار و نماينده وزارت امور خارجه چين ، برنامه حركت قطار باري از شهر'يي وو' درشرق چين به مقصد تهران از مسير پايانه ريلي اينچه برون مورد بررسي قرار گرفت.
وي با تشريح كريدورها، بنادر و پايانه هاي فعال ريلي در داخل كشور، افزود: با كامل شدن ساخت حلقه هاي مفقوده ريلي در مرزهاي افغانستان و عراق، ايران به عنوان بهترين كريدور عبوري جهت حمل بارهاي ترانزيت به مقصد اين كشورها تبديل خواهد شد.
معاون بهره برداري و سير و حركت راه آهن تصريح كرد: ثابت نگه داشتن نرخ تعرفه حمل كالا در كشورهاي تركمنستان، ازبكستان و ايران در سال 2016 همچون سال 2015 به منظور ترغيب بيشتر بازرگانان به استفاده از حمل و نقل ريلي در جابجايي بار صورت گرفته است.
عاشوري راه اندازي منظم قطار برنامه اي راه ابريشم از چين به ايران به صورت هر دو هفته يك قطار را ازبرنامه هاي شركت راه آهن ايران برشمرد و گفت: اين قطار براي صادرات كالاهاي ايراني به كشورهاي آسياي ميانه و چين نيز استفاده خواهد شد.
در ادامه اين جلسه رئيس هيات چيني ضمن معرفي شهر فروشگاهي' يي وو ' به عنوان يكي از بزرگترين شهرهاي صادرات و وارداتي كالا در كشور چين، به تشريح برنامه هاي اين شهر براي راه اندازي قطار به كشورهاي آسيايي و اروپايي اشاره و اعلام آمادگي كرد تا با افزايش تقاضاي بار، اين قطار در ماه هاي آتي نسبت به افزايش قطار از هر ماه يكبار به هر پانزده روز يكبار اقدام كند.
نخستين قطار برنامه اي راه ابريشم درمدت 14 روز از شهر' يي وو' در استان جه جيانگ واقع در شرق چين پس از طي 10 هزار و400 كيلومتر و با عبور از كشورهاي قزاقستان و تركمنستان اواخر سال 1394 وارد تهران شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار