کد خبر: ۳۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
رئيس سازمان توسعه تجارت ايران گفت: دولت 40 درصد هزينه شركت در نمايشگاه اختصاصي ايران در بصره كه 29 ارديبهشت ماه برگزار مي شود را به صورت تسهيلات پرداخت مي كند.
به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه تجارت، ولي‌الله افخمي‌راد افزود: حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي از جمله رديف‌هاي تصويب شده براي‌ پرداخت مشوق‌هاي صادراتي سال 1395 است و بر همين اساس و با توجه به اهميت بازار عراق و در پيش بودن نمايشگاه اختصاصي ايران در بصره، حدود 40 درصد از هزينه‌هاي حضور شركت‌ها در اين نمايشگاه توسط دولت و در قالب تسهيلات پرداخت مي‌شود.
وي بر اهميت همكاري‌ بخش دولتي و خصوصي در پيشبرد اهداف بلندمدت صادراتي كشور تاكيد و خاطرنشان كرد: نمايشگاه يكي از ابزارهاي توسعه صادرات و از راهكارهاي ورود به بازار عراق است به همين دليل از همه تجار و بازرگانان تقاضا مي شود با عرضه كالاهاي با كيفيت خود در نمايشگاه بصره جاي پاي محكمي را در اين كشور از آن خود كنند.
افخمي‌راد به نياز عراق به خدمات فني ـ مهندسي اشاره كرد و خواستار توجه جدي تجار و بازرگانان ايراني به مقوله سرمايه‌گذاري در اين كشور شد و گفت: اكنون عراق به دنبال بازسازي خسارت‌هاي ناشي از جنگ و درگيري‌هايي است كه يك دهه اخير بر اين كشور عارض شده و با توجه به اين نياز و توانمندي كه شركت‌هاي ايراني دارند مي‌توان از اين فرصت به نحو مطلوب استفاده كرد و سهم مهمي از اين بازار به دست آورد.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت بيان داشت: مركزيت تجاري بصره و موقعيت استراتژيك آن به عنوان دروازه ورود كالا به عراق و نزديكي جغرافيايي آن با خوزستان يكي از امتياراتي است كه امكان تجارت كالا و خدمات ميان دو كشور را تسهيل مي‌كند ضمن آنكه ذخاير انرژي عراق نيز در اين استان متمركز است كه اين مساله بر اهميت بصره مي‌افزايد.
وي به دسترسي آسان تجار ايراني به ساير كشورها از طريق بصره اشاره كرد و استان بندري عراق را بارانداز سوق‌الجيشي براي صادرات و واردات كالاها دانست و برگزاري نمايشگاه را در اين بخش عراق مثبت ارزيابي كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه تجارت، نخستين نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در بصره عراق در فضايي به وسعت دو هزار متر مربع از 29 ارديبهشت تا اول خرداد ماه سال جاري و با حضور بيش از 70 واحد توليدي و صادراتي در محل دائمي نمايشگاه‌هاي اين استان برگزار خواهد شد.
اين نمايشگاه در گروه‌هاي كالايي و خدماتي شامل محصولات و صنايع غذايي، ساختمان و تاسيسات، صنعت و معدن، انرزي (نفت، گاز و پتروشيمي) لوازم خانگي، دارو و تجهيزات پزشكي، محصولات آرايشي و بهداشتي، منسوجات، فرش و موكت، صنايع خودرو، خدمات شهري، حمل و نقل، فناوري اطلاعات و صنايع مخابراتي برپا مي شود.
علاقه‌مندان براي مشاركت در نمايشگاه به سايت www.epma.ir مراجعه كنند و يا با شماره تلفن‌هاي 02186031300 و 05136158 تماس بگيرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار