کد خبر: ۳۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
روزنامه كامرسانت با موفق خواندن برنامه های تحول اقتصادی ایران از آغاز كار دولت یازدهم، نوشته است: جمهوری اسلامی در شرایط كنونی از لحاظ تولید ناخالص ملی در كنار اتریش و نروژ و در همین بخش از نظر قدرت خرید پس از استرالیا قرار گرفته است.
كامرسانت امروز (سه شنبه) در مطلب خود افزوده است: ایران كه از بخش عمده تحریم های غربی رهایی یافته است، در حال تبدیل به بازار بزرگی مانند روسیه و جمهوری های شوروی سابق پس از سال 1991 است.
این روزنامه ادامه داده است: در پسا تحریم فرصت های مهمی برای سرمایه گذاری در ایران فراهم شده كه این شرایط برای نخستین بار در چند دهه گذشته شكل گرفته است.
به نوشته كامرسانت، ایران از نظر موقعیت جغرافیایی، شمار جمعیت، ظرفیت های اقتصادی و سیاسی می تواند بازار مهمی برای پیوستن به اقتصاد جهانی باشد.
روزنامه روسی نوشته است: بسیاری از كارشناسان بر این باورند كه عملی شدن این روند می تواند رشد اقتصادی ایران را سرعت زیادی ببخشد و براساس ارزیابی شركت روسی سنجش بازار سرمایه و اقتصاد به نام «رنسانس كاپیتال»، سال 2016 باید حدود 38 میلیارد دلار به تهران بازگردانده شود كه 9 درصد تولید ناخالص ملی جمهوری اسلامی را تشكیل خواهد داد.
كامرسانت افزوده است: بانك جهانی نیز پیش بینی كرده است كه رشد تولید خالص ملی ایران در سال های 2016 تا 2018 به حدود 5/5 درصد در هر سال برسد و پس از آن نیز چهار درصد می شود.
روزنامه روسی همچنین در باره آینده روابط اقتصادی مسكو و تهران نوشته است: مشاركت فعال روسیه در حل پرونده هسته ای ایران این امید را به وجود آورده كه شركت های روسی با توجه به روابط خوب دو جانبه، فرصت های مطلوبی برای فعالیت در این كشور بیابند.
به نوشته این روزنامه با وجود این دیدگاه، همكاری های اقتصادی دو كشور هنوز كامل فعال نشده است و همسطح روابط دوجانبه نیست و با توجه به این شرایط، بخش های تجاری غیردولتی روسیه شانس بزرگی برای كسب جایگاه برتر در ایران دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار