کد خبر: ۳۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
مقام ارشد صنعت نفت گفت: ناوگان نفتكش های ایرانی خرداد ماه امسال تردد خود در بنادر اروپایی را پس از پنج سال تحریم، از سرخواهد گرفت.
به گزارش شركت ملی نفتكش، نصرالله سردشتی مدیر بازرگانی شركت ملی نفتكش ایران در همایش بین المللی ال.پی.جی كه در تهران برگزار شد، گفت: شركت ملی نفتكش با دارا بودن بزرگترین ناوگان حمل و نقل دریایی مواد نفتی جهان سعی كرد از یك ‎سال و نیم پیش و قبل از اجرای برنامه جامع اقدام مشترك(برجام)، خود را برای ورود دوباره به بازارهای اروپا آماده كند.
وی با بیان اینكه با موسسه های رده ‎بندی معتبر بین‎المللی وارد گفتگو شدیم و توانستیم رده‎ بندی و كلاس كشتی‎ هایمان را نهایی كنیم، افزود: علاوه براین، روند فعالیت خود را با كلوپ‎های بیمه ‎ای موسوم به پی اند آی (P&I ) مشخص كرده و تعمیرات اساسی مورد نیاز كشتی‎ هایمان را نیز انجام داده‎ایم تا بتوانیم به بهترین شكل به بازارهای اروپا بازگردیم.
وی افزود: البته فعالیت نفتكش های ایران در بازارهای بین‎المللی در دوران تحریم متوقف نشده بود و كشتی‎های ما سفرهای خود را به مقاصد كره جنوبی ، چین و برخی كشورهای دیگر انجام می‎دادند.
سردشتی با بیان اینكه تمامی نفت صادراتی ایران در دوران تحریم‎ها توسط ناوگان نفتكش ایران بدون هیچ مشكلی به مقاصد مورد نظر حمل شده است، گفت: این روند هم اكنون و با برداشته شدن تحریم‎ها نیز ادامه دارد.
وی با بیان اینكه صادرات نفت ایران از زمان برداشته شدن تحریم‎ها دو برابر شده و به روزانه دو میلیون بشكه رسیده است، ادامه داد: هر چند برای حمل نفت صادراتی كشور از تعدادی كشتی خارجی هم استفاده شده، اما آماده‎ایم به محض مهیا شدن برخی شرایط دیگر، بلافاصله تردد خود را در بازارهای اروپا از سر بگیریم.
سردشتی درباره حمل محموله‎های نفتی ایران به اروپا نیز گفت: قبل از وضع تحریم‎ها، میزان صادرات نفت ایران به اروپا نزدیك به 700 میلیون بشكه بود كه بخشی از آن توسط ناوگان شركت ملی نفتكش و بخش دیگر توسط مشتریان خارجی شركت ملی نفت ایران به طور مستقیم به مقاصد اروپایی حمل می‎شد.
وی با بیان اینكه پس از لغو تحریم‎ها نیز برخی از مشتریان اروپایی نفت ایران، خود اقدام به حمل نفت خریداری شده كردند، ادامه داد: آمادگی خود را برای حمل محموله‎های نفتی در مسیر بنادر اروپایی اعلام كرده‎ایم به طوری كه می‎توانیم از ابتدای ژوئن2016 (خرداد 95) فعالیت در این مسیر را دوباره شروع كنیم.
مدیر بازرگانی شركت ملی نفتكش ایران به ورود چند فروند كشتی غول‎پیكر حمل گاز (VLGC) به ناوگان نفتكش ایران اشاره كرد و افزود: با این اقدام، ایران توانایی خود را در زمینه حمل و نقل دریایی گاز افزایش داد.
صادرات نفت ایران دردوران تحریم به كشورهای تركیه، چین، هند، ژاپن و كره جنوبی محدود شده بود كه بخش عمده آن توسط نفتكش های ایرانی انجام می شد.
شركت های بین المللی بیمه ای در دوران تحریم از بیمه نفتكش های ایرانی خودداری می كردند و در نتیجه این نفتكش ها قادر به تردد در همه بندر جهان نبودند.
پس از رفع تحریم ها، مذاكرات با شركت های بیمه بین المللی آغاز و قرار است به زودی همه پوشش های بیمه ای برقرار شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار