کد خبر: ۳۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
وزیر آب آفریقای جنوبی امروز (چهارشنبه) از کمک و همکاری جمهوری اسلامی برای کاشت گیاهان آب شیرین کن در راستای مناطق ساحلی اش برای مقابله با بحران کم آبی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، نوموولا موکونیان وزیر آب آفریقای جنوبی در جمع خبرنگاران ضمن اعلام خبر همکاری ایران در کاشت گیاهان آب شیرین کن در حاشیه مناطق ساحلی این کشور گفت: اکنون قصد داریم ظرفیت مشارکت و همکاری با جمهوری اسلامی را از طریق کمیسیون دو جانبه به حداکثر برسانیم.
آفریقای جنوبی با بدترین خشکسالی در تاریخ معاصر خود مواجه است، تا آن جا که علاوه بر آسیب فراوان به بخش کشاورزی، سدهای این کشور آفریقایی نیز خشک شده است.
مقام های این کشور می گویند خشکسالی اخیر که تا حدی در نتیجه پدیده جوی النینو رخ داده، طی یکصد سال گذشته بی سابقه بوده است.
جاکوب زوما رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در تاریخ 5 اردیبهشت ماه به ایران سفر کرد. در این سفر هشت سند همکاری در زمینه های بازرگانی، صنعت، ایجاد کارگروه های مشترک سرمایه گذاری و همکاری در بخش کشاورزی بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی با حضور رئیسان جمهوری دو کشور به امضا رسید.
امضای تفاهمنامه همکاری مدیریت منابع آبی؛ برنامه همکاری در زمینه فرهنگ و هنر و همکاری های بیمه ای دیگر اسنادی است که بین دو کشور منعقد شد.
هیاتی بلندپایه متشکل از وزیران و فعالان اقتصادی آفریقای جنوبی زوما را در این سفر همراهی کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار