کد خبر: ۳۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
بزرگترین نمایشگاه اقتصادی ایران در خارج از کشور با مشارکت 110 شرکت در بخش های مختلف امروز (چهارشنبه) در مسکو با حضور مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گشایش یافت.
این نمایشگاه سه روزه با حضور 700 نماینده از شرکت های مختلف برای سازماندهی فعالیت بخش خصوصی ایران با هدف توسعه تجارت با روسیه در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع در مرکز نمایشگاهی مسکو تدارک دیده شده است.
نمایشگاه اختصاصی ایران در روسیه در حوزه های گوناگون از جمله اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و گردشگری با هدف افزایش سهم بخش خصوصی در رشد ارزش اقتصادی روابط دو کشور از سالانه حدود دو میلیارد دلار کنونی به 10 میلیارد دلار در آینده ای نزدیک، برنامه ریزی شده است.
1500 نشست مذاکراتی و رایزنی بین نمایندگان شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه با طرف های روسی برای بررسی زمینه های افزایش همکاری ها و همچنین عرصه های نو روابط کاری نیز در جریان کار نمایشگاه برگزار خواهد شد که انتظار می رود به توافق های اولیه منجر شود.
از سوی دیگر قرار است خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت نیز در باره راهکارهای توسعه روابط اقتصادی براساس سند نقشه راه که در نشست پاییز سال گذشته کمیسیون مشترک دو کشور در مسکو امضا شد، مذاکراتی را با همتایان روسی خود انجام دهد.
همچنین فردا (پنجشنبه) در حاشیه نمایشگاه مسکو، همایش یک روزه فرصت های تجاری ایران و روسیه برگزار خواهد شد.
برنامه کلی مورد بررسی دست اندرکاران روسی و ایرانی در این همایش، چشم انداز های همکاری اقتصادی – تجاری، مباحث فنی و کاربردی در رابطه با جزئیات واردات کالا، لجستیک، بیمه، ترخیص، مباحث حقوقی و قانونی مرتبط با این حوزه ها اعلام شده است.
تامین منابع مالی و حمایت از پروژه های سرمایه گذاری ایران – روسیه، بازاریابی اجناس ایرانی و راه ورود به بازارهای کشورهای همسود، رفع موانع لجستیکی در صادرات کالا به بازار روسیه، حمایت های حقوقی از کسب و کار سرمایه گذاران خارجی و ویژگی های ترخیص کالا در گمرک روسیه از دیگر محورهای مورد بررسی است.
پروفسور ارنست ساناتروکویچ آروستمیان رئیس گروه مالی و سرمایه گذاری اروپا و معاون رئیس شورای نظارت بر واردات دولتی مجلس دوما، ماکسیم چرشنیف رئیس هیات مدیره شورای تجارت خارجی و روابط بین المللی اقتصادی، مارینا اُچینیکوا معاون مدیرعامل «شورای سرمایه گذاری اروپا» و عضو شورای نظارت بر واردات مجلس دومای روسیه، ناتالیا پادگرتسکایا مدیرعامل آژانس خدماتی صادرات – واردات DBK Direct سنت پترزبورگ و آلن تامپسون رئیس اتاق بازرگانی بریتانیا و روسیه در مسکو از جمله سخنرانان این نشست خواهند بود.
همچنین رحمت الله بنار مدیرعامل اتحادیه مرکزی و هماهنگی تعاونی های روستایی و مهدی یکتا دبیر اتحادیه صادر کنندگان نساجی و پوشاک ایران در همایش فرصت های اقتصادی دو کشور سخنرانی خواهند کرد و با طرف های روسی در باره توسعه همکاری ها رایزنی می کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار