کد خبر: ۳۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران و ترکیه برای گسترش گردشگری ترکیبی و افزایش خطوط پروازی میان دو کشور توافق کردند.
محمود واعظی روز پنجشنبه پس از دیدار با ماهیر اونال وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در جمع خبرنگاران، افزود: ایران و ترکیه در سال های اخیر سندهای همکاری متعددی را برای گسترش همکاری فرهنگی و گردشگری امضا کرده اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تهران و آنکارا با افراط گرایی و اندیشه های تکفیری و تروریسم مخالف هستد، اضافه کرد: ایران و ترکیه دو کشور بزرگ جهان اسلام به شمار می روند که می توانند چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهند.
واعظی با بیان اینکه برقراری صلح و ثبات در منطقه می تواند به توسعه گردشگری منجر شود، گفت: شورای راهبری مشترک ایران و ترکیه که با حضور رییسان جمهوری دو کشور در آنکارا برگزار شد، نتایج مثبتی به همراه داشته است.
وی به جلسه امروز خود با مقام ترک اشاره کرد و افزود: دو کشور توافق کرده اند مناسبات فرهنگی در همه زمینه ها از جمله بخش گردشگری توسعه یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تهران و آنکارا خواستار حمایت از بخش خصوصی هستند تا بستر توسعه مناسبات فرهنگی و گردشگری را فراهم کنند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به این که با شرایطی که برقرار می شود، روابط فرهنگی و گردشگری دو کشور افزایش قابل توجهی یابد، افزود: توسعه مراودات گردشگری می تواند، زمینه را برای توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور فراهم کند.
به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه امروز در دیدار با واعظی اعلام کرد، برنامه ای جدی را آغاز کرده ایم تا بتوانیم گردشگری فرهنگی، تاریخی و طبیعی را نسبت به گردشگری ساحلی بیشتر گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه در کشورهای غربی با اسلام هراسی مواجه هستیم، اضافه کرد: اشتراکات فراوانی میان ایران و ترکیه در بخش های مختلف وجود دارد که می تواند زمینه گسترش گردشگری میان دو کشور را فراهم کند.
وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در ادامه به لزوم حمایت از بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی ترکیه ساخت پروژه های هتل سازی را در ایران دنبال می کند.
اونال همچنین از برقراری خط پروازی قونیه به تهران خبر داد و گفت: زیرساخت های توسعه صنعت گردشگری باید فراهم شود و بر این اساس باید تعداد پروازهای تعرفه ای و غیر تعرفه ای میان دو کشور افزایش یابد.
وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با بیان اینکه توسعه گردشگری نیاز به برقرار امنیت و ثبات دارد، گفت: دو کشور ایران و ترکیه قادر هستند صلح و ثبات را در منطقه ایجاد کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار